نیو کمپ بارسلونا؛ بزرگ‌ترین استادیوم اروپا

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اروپا قاره‌ای است که در آن تعداد کسانی که به ورزش و مسائل حاشیه‌ای آن علاقه فراوانی دارند، آمار کمی ندارد.
نیو کمپ

فوتبال طرفداران زیادی در همه جای دنیا دارد، اما ورزش تنها در فوتبال خلاصه نمی شود. برای آنکه بتوان هم طرفداران فوتبال را راضی کرد و هم محیطی مناسب برای دیگر ورزش‌ها فراهم کرد و امکانات خوبی به آن‌ها ارائه داد، استادیوم‌های ورزشی مختلفی در قاره اروپا ساخته شده است. این استادیوم‌ها از نظر کیفیت، نحوه ساخت و رعایت استانداردهای جهانی حرف اول در دنیا را می‌زنند و به همین دلیل بسیار مورد توجه قرار دارند. ما در مجله دلتا قصد داریم استادیوم نیو کمپ بارسلون را به شما معرفی کنیم.

ورزشگاه نیوکمپ

ورزشگاه نیو کمپ در شهر بارسلون کشور اسپانیا قرار دارد و از جمله ورزشگاه‌های ۵ ستاره یوفا به حساب می‌آید. بازی‌های که جزء مسابقات رده بالا محسوب می‌شوند در این ورزشگاه انجام می‌شود.

گنجایش این ورزشگاه حدود صد هزار نفر بوده و از نظر بزرگی، رتبه اول در اروپا و رتبه یازدهم در دنیا را دارد. از زمانی که این ورزشگاه افتتاح شده است، بازی‌های خانگی تیم بارسلونا در آن انجام می‌شود.

نیو کمپ ورزشگاه نیوکمپ

شاید جالب باشد که بدانید در این ورزشگاه یک موزه نیز قرار دارد و برخی اشیای قدیمی در آن نگهداری می‌شوند. جدای از مراسم‌های ورزشی که در این ورزشگاه انجام می‌شود، نیوکمپ محل برگزاری رویدادهای غیر فوتبالی نیز هست.

مسئولان این ورزشگاه برای آینده آن برنامه‌ای را تدوین کرده‌اند تا بتوانند نیوکمپ را به امکانات بسیار عالی مجهز کنند. از جمله این تغییرات می‌توان به قرار گرفتن تمام صندلی‌های این ورزشگاه زیر سقف اشاره کرد.

ورزشگاه نیوکمپ

سقفی که تمام این صندلی‌ها را زیر پوشش قرار می‌دهد، ۴۷ هزار متر مربع مساحت خواهد داشت و شرایط بسیار خوبی را برای تماشاچیان فراهم می‌کند تا بدون آنکه نگران تغییرات آب و هوایی و بارش باران و یا وزش باد باشند، بازی‌های مورد علاقه‌شان را تماشا کنند.

در مرمت جدید ورزشگاه، برای آنکه تماشاچیان بتوانند تسلط بهتری بر روی بازی در حال برگزاری داشته باشند، صندلی‌ها به گونه‌ای قرار گرفته‌اند که شیبشان به سمت محل برگزاری بازی باشد.

قرار است یک مانیتور نیز در پشت تمام صندلی‌ها قرار داده شود تا تماشای بازی از این طریق نیز فراهم باشد. قرار است این ورزشگاه به محیطی بسیار خوب برای تماشاچیان تبدیل شود.

ورزشگاه نیوکمپ

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه های گردشگری “بارسلونای اسپانیا؛ یک اروپای تمام عیار” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…