موزه هوا و فضا ؛ بنایی مدرن در قلب چین (+تصاویر)

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
موزه هوا و فضا با ساختمانی خاص یکی از معماریهای جذاب شهر پکن است.
موزه هوا و فضا

موزه هوا و فضای پکن، یکی از ساختمان‌های عجیب و زیبای سرزمین چشم‌بادامی‌ها است که با معماری کم‌نظیرش، گوی سبقت را از رقبای خود ربوده است.

به گزارش مجله دلتا، معماری چین نیز همانند سایر هنرهــــای آن از گستردگی و تنـوع فراوان بهره‎مند است. این کشور پهناور همانطور که مرزهای تجارت با کشورهای دنیا را درنوردیده، در معماری و ایجاد ساختمان‌های عجیب و زیبا دستی بر آتش دارد و از قافله تکنولوژی روز جا نمانده است.

از پاگوداهایی که روزگاری اقامتگاه خانواده های سلطنتی سلسله های گوناگون بودند تا آسمان‌ خراش‌هایی با اشکال نامعمول که گاهی از آنها به «بناهای عجیب و غریب» هم یاد می شود، نمونه هایی از این معماری ها هستند.

در سالهای اخیر، ساختمان‌های مدرن در شهرهایی چون پکن، شانگهای، هنگ کنگ و در جاهایی دورافتاده تر در جنوب مونگولیا، با درخشندگی های خود چشم نوازی می‎کنند.

یکی دیگر از معماریهای عجیب و جذاب این کشور، موزه هوا و فضا ی پکن در قلب پکن است که به دلیل نوع ساختار آن بسیار مورد توجه جهانگردان و معماران قرار گرفته است.

موزه هوا و فضا

این موزه که توسط تیم « Hetzel» طراحی و اجرا شده است بر اساس استانداردهای شهری ساخته نشده ومعماری خاصی دارد. ساختمان موزه در زمینی به مساحت ۴۳ هزار مترمربع ساخته شده و شامل ۱۸ سالن نمایشگاه، ۳ سالن تئاتر و یک مرکز فضانوردی تفریحی برای کودکان است.

همچنین فضاهای سرگرم‌کننده، فروشگاه‌های خرده‌فروشی متعدد، انواع رستورانها و کافی‌شاپ‌ها از امکانات دیگر این مجموعه است که بازدیدکنندگان می‌توانند از آنها استفاده کنند.

تجربه پرواز و سفر فضایی برای بازدیدکنندگان موزه هوا و فضا

از دیگر نکات جذاب این طراحی، بلوار پرپیچ و خمی است که ساختمان موزه را به پارک مرکزی مجموعه متصل می‌کند؛ این پارک نیز شامل اتاقکها و حتی باغ های داخلی برای ساکنان آن  در ماه‌های سرد سال است.

البته ایده ساخت این بلوار نیز ماجرای جالبی دارد، تیم معماری در ابتدا می‌خواست با ساخت پل عابر پیاده ساختمان مرکزی را به پارک مرتبط کند اما بعد به دیدگاهی متفاوت دست یافت. آنها تصمیم گرفتند از خود ساختمان به عنوان پل ارتباطی بین پارک استفاده کنند.

همچنین برای دسترسی به نقاط مختلف مجموعه، معماران تصمیم به ساخت بنایی گرفتند که دور خودش می‎چرخد و به این وسیله، بازدیدکنندگان  به مکانهای مورد علاقه خود به راحتی دسترسی خواهند داشت.

یکی از شگفتی‌های دیگر موزه، وجود دو سطح فضای نمایشی و یک فضا برای اوج‌گیری است که امکان تجربه پرواز و سفر فضایی را برای بازدیدکنندگان  به همراه می‌آورد.

موزه شهر پکن

بیشتر بخوانید:

۵۰ میلیون یورو برای بازسازی یک میدان (+تصاویر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…