نطنز؛ سبزه‌زار در میان کویر

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نطنز چون نگینی سرسبز میان شهرهای خشک و بیابانی اطراف خود می‌درخشد.
دیدنی های نطنز

باغ شهری در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شمال‌شرقی اصفهان در دل کویر قرار گرفته که نطنز نامیده می‌شود. رشته کوه‌های کرکس، طبیعتی زیبا و آب و هوایی مطبوع به این شهر هدیه داده است. با مجله دلتا همراه باشید تا دیدنی های نطنز  را که جزو شهرها و جاهای دیدنی استان اصفهان محسوب می‌شود، به شما معرفی کنیم.

روستای تاریخی ابیانه

روستای ابیانه در ۴۰ کیلومتری شمال غربی نطنز در دامنه کوه کرکس در دره‌ای سرسبز و باصفا، جایی که رودخانه فصلی «برزرود» جریان دارد، قرار گرفته است. این روستای تاریخی به‌دلیل معماری بی‌نظیر خانه‌های سرخ رنگ‌اش که با خشت، گل، آجر و تیر چوبی ساخته شده، میان گردشگران داخلی و خارجی بسیار پرطرفدار است. از دیگر جاذبه‌های این روستا لباس‌های سنتی و جذاب مردان و زنان روستا است. لباس زنان متعلق به دوره صفویه و لباس مردان مانند لباس ایل بختیاری است.

دیدنی های نطنز  روستای تاریخی ابیانه

مسجد جامع نطنز (بقعه شیخ عبدالصمد اصفهانی)

در میان باغستان‌های واقع در دل شهر تاریخی نطنز، مناره‌ای بلند، گنبدی هرمی و درخت چنار کهنسال و سربه فلک کشیده‌ای نظر هر تازه‌ واردی را به خود جلب می‌کند. مسجد جامع که یکی از جاهای دیدنی نطنز محسوب می‌شود، نمایانگر تاریخ و معماری نفیس دوره اسلامی در دوره ایلخانی است و به نام بقعه «شیخ عبدالصمد اصفهانی» نیز شناخته می‌شود. مجموعه مسجد جامع نطنز از بقعه شیخ عبدالصمد، سر در خانقاه، شبستان هشت ضلعی گنبددار و مناره بلندی به درازای سطح بام تشکیل می‌شود.

مسجد جامع نطنز (بقعه شیخ عبدالصمد اصفهانی)

منطقه گردشگری متین آباد

منطقه نمونه گردشگری متین‌آباد اولین اکو کمپ ایران است که در ۲۵ کیلومتری شمال نطنز در ابتدای رمل‌های بزرگ کویر در جنوب دریاچه نمک نزدیک به مسیر قلعه کرشاهی قرار گرفته است. شترسواری، چادرهای دایمی در شن، رستوران، سوئیت و مزرعه ارگانیک کاملا طبیعی از جمله امکانات این مجموعه است که باعث جذب گردشگران و دوست‌داران نقاط کویری و علم نجوم به این منطقه شده است.

منطقه گردشگری متین آباد

غار پریان

غار پریان یکی از غارهای زیبای استان اصفهان است که در ۸ کیلومتری ابیانه در دره‌ای موسوم به «پری هول» قرار گرفته است. این غار در سال ۱۳۷۹ خورشیدی کشف شده و تا به امروز هنوز کشفیات جدیدی از آن یافت می‌شود. اگر قصد دارید از این غار تماشایی دیدن کنید، توصیه می‌کنیم که حتما راهنما آشنا به غار و تجهیزات همراه خود داشته باشید، چون بدون داشتن وسایل و ابزار غارنوردی بازدید از این غار میسر نیست.

غار پریان

دهکده گردشگری و تفریحی رایان

دهکده گردشگری و تفریحی رایان در دامنه کوه‌های کرکس، در ۳۰ کیلومتری نطنز قرار گرفته است. این دهکده تفریحی یکی از مناطق نمونه گردشگری است که با چشم‌اندازهای زیبایی که از روستای تاریخی «کشه» و «طرق رود» دارد، محبوبیت خاصی میان گردشگران پیدا کرده است.

دهکده گردشگری و تفریحی رایان

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با جاذبه های اصفهان کاروان سراهای اصفهان را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…