درمان دل درد بعد از غذا خوردن با روش‌ های گیاهی

۰
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دل درد بعد از خوردن غذا می‌تواند به دلایل مختلفی مانند پرخوری، بیماری سلیاک، مشکلات معده و ... پدیدار شود. برای درمان این عارضه می‌توان از گیاهان دارویی مانند بادرنجبویه، زیره، زنجبیل و ... استفاده کرد.
درمان دل درد بعد غذا خوردن

درمان دل درد بعد از غذا خوردن با روش‌ های گیاهی

بسیاری از افراد بعد از خوردن غذا به یکباره دچار دل درد می‌شوند. دل درد بعد از خوردن غذا می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد که برخی از این دلایل خطرناک بوده و برخی دیگر با اصلاح برخی عادات غذایی برطرف می‌شوند. در این مطلب از مجله دلتا شما را با درمان دل درد بعد از غذا خوردن آشنا خواهیم کرد.

دمنوش زنجبیل

خواص زنجبیل برای معده و بهبود عملکرد دستگاه گوارش بسیار زیاد است. زنجبیل تسکین دهنده دستگاه گوارش است؛ اسید معده را مسدود کرده و باکتری‌های معده را نابود می‌کند. برای تهیه دمنوش زنجبیل، دو فنجان آب جوش را با چند تکه ریشه زنجبیل دم کنید. بهتر است بیست دقیقه پیش از ناهار یا شام دمنوش زنجبیل بنوشید.

درمان دل درد

گشنیز

خواص گشنیز نیز در درمان دل درد موثر است. گشنیز مقوی معده، ضداسپاسم، ضد دل درد، ضدمیکروب، ضد قارچ، تقویت کننده قوای جنسی، هضم کننده غذا، صفراآور، آرام بخش، کاهش دهنده قندخون، کاهش دهنده چربی خون و کاهش دهنده فشارخون است.

چای بابونه

چای بابونه نه تنها برای تسکین دل درد بعد از غذا خوردن مؤثر است، بلکه برای آرام کردن اعصاب معده نیز عالی است. چای بابونه آرامش بخش است. از این رو، می‌تواند از بروز دل درد بر اثر استرس نیز جلوگیری کند.

درمان خانگی

میوه پاپایا

پاپایا میوه‌ای با درخت بومی مناطق حاره‌ای قاره آمریکاست. اگر زیاد دچار نفخ می‌شوید پاپایا بخورید. پاپایا دارای آنزیمی به نام پاپائین است که به هضم غذا کمک کرده و مانع از بروز دل درد می‌شود.

زیره

خواص زیره سیاه در درمان بیماری‌های دستگاه گوارش موثر است. زیره دارای خواص بادشکن، مقوی معده، ضد اسپاسم، ضد تشنج، ضد صرع، عرق آور، ضد سم، ضد صفرا، تقویت کننده قوای جنسی، قابض، ضد نفخ، ضد احتقان، هضم کننده غذا و ادرار آور بوده و دارای خواص آنتی اکسیدانی است و به درمان دل درد بعد از خوردن غذا کمک می‌کند.

بومادران

از جمله خواص گیاه بومادران درمان ناراحتی معده، اسهال، دل درد، خونریزی معده، تنظیم قاعدگی زنان، اشتها آوری، نیرو بخش بودن و تسکین سوزش ادرار است.

هل

جویدن هل بعد از غذا به هضم و گوارش بهتر کمک می‌کند. هل پایین آورنده تب، تسکین دهنده درد رماتیسم، برطرف کننده ریفلاکس معده، تقویت کننده معده و روده، بهبود دهنده هضم غذا، تقویت کننده قلب و ضد نفخ است.

دمنوش گیاهی

دارچین

دارچین باعث تسکین معده درد و حالت تهوع می‌شود. برای مصرف آن باید یک قاشق مرباخوری دارچین را به مدت ۱۰ دقیقه در یک لیوان آب جوشاند و بعد نوشید.

نعناع

دمنوش نعناع برای درمان دل درد بعد از خوردن غذا مؤثر است. این گیاه به کاهش انقباضات معده و روده کمک می‌کند و باعث تسکین تهوع و درد معده می‌شود.

آلوئه ورا

آلوئه‌ورا گوارش را بهبود می‌بخشند. آب آلوئه‌ورا علائم رفلاکس معده را کاهش می‌دهد. آب آلوئه‌ورا با خاصیت ضدالتهابی‌اش تولید اسید را کاهش می‌دهد. پیش از وعده‌های غذایی نصف فنجان آب آلوئه‌ورا بنوشید.

سرکه سیب

خواص سرکه سیب به طرز شگفت انگیزی برای درمان مشکلات گوارشی مؤثر است. نوشیدن یک قاشق چای‌خوری سرکه سیب و یک لیوان آب می‌تواند به سرعت سوزش سر دل را تسکین دهد.

سرکه سیب

شیرین بیان

مبتلایان به رفلاکس معده می‌بایست ۱۵ دقیقه پیش از غذا، عصاره شیرین بیان به همراه مقداری آب جوش و پس از غذا یک استکان عرق بومادران بنوشند. مصرف عصاره شیرین بیان ۱۵ دقیقه قبل از غذا با مقداری آب جوش ولرم برای تقویت معده، کاهش اسید معده و رفع دل درد بعد از خوردن غذا مؤثر است. پس از خواص شیرین بیان برای معده نیز غافل نشوید.

جوش شیرین

جوش شیرین برای معده دردهای شدید توصیه می‌شود. یک قاشق چای‌خوری جوش شیرین را به یک فنجان آب گرم بیافزایید و آن را بنوشید.

گلاب

برای رهایی از حالت تهوع و دل درد بعد از غذا خوردن، گلاب بنوشید. معجون گلاب و عسل بسیار توصیه می‌شود.

گلاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…