مسیریابی دوچرخه سواران با قابلیت جدید Google Maps

۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
گوگل مپ در جدیدترین به‌روزرسانی خود، قابلیت‌هایی برای مسیریابی دوچرخه سواران اضافه می‌کند.
opt 5f2bb6ec246d9biking with google maps مسیریابی دوچرخه سواران با قابلیت جدید Google Maps

گوگل مپ (Google Maps) یکی از معروف‌ترین اپلیکیشن‌های مسیربابی در سراسر جهان است و روزانه افراد بسیاری با استفاده از آن، مسیر مد نظر خود را پیدا می‌کنند. به همین دلیل گوگل به‌روزرسانی‌های متعددی برای بهتر شدن هرچه بیشتر تجربه کاربری افرادی که در حال استفاده از این اپلیکیشن هستند، منتشر می‌کند. اما هنوز این گوگل مپس بخش‌هایی دارد که می‌توان با بهبود آن‌ها، نتیجه‌ بهتری گرفت. یکی از این بخش‌ها به مسیریابی دوچرخه سواران مربوط می‌شود. در ادامه این مطل از مجله دلتا درباره این قابلیت جدید گوگل مپ بخوانید.

مسیریابی دوچرخه سواران با گوگل‌مپ

از زمان شیوع ویروس کرونا، تقاضای کاربران برای اضافه شدن قابلیتی برای آدرس‌دهی به دوچرخه‌سواران در اپلیکیشن گوگل مپ افزایش پیدا کرده است. به گفته‌ی گوگل، درخواست کاربران برای این قابلیت با افزایش ۶۹ درصدی روبه‌رو شده است. به همین دلیل سرانجام این شرکت تصمیم گرفته برای برخی شهرهای بزرگ چند قابلیت مرتبط با مسیریابی دوچرخه سواری به اپلیکیشن خود اضافه کند.

گوگل برای ارائه‌ی ویژگی‌‌های جدید از روش‌های مختلفی استفاده کرده است که شامل الگوریتم هوش مصنوعی، داده‌های حاصل از جمع‌سپاری‌ و اطلاعات جمع‌آوری‌شده توسط شهرداری‌های هر منطقه می‌شود. اکنون در بعضی از شهرهای بزرگ هنگامی که سوار دوچرخه هستید، می‌توانید از گوگل مپ برای پیدا کردن بهترین مسیر استفاده کنید.

این اپلیکیشن اکنون به کاربران خود بهترین مسیر برای یک دوچرخه را اطلاع می‌دهد و می‌گوید کدام خیابان‌ها بیشتر از بقیه برای دوچرخه‌سواران مناسب هستند. این‌گونه نه‌تنها زمان رسیدن به یک مسیر کاهش می‌یابد، بلکه سلامتی دوچرخه سواران بیشتر حفظ می‌شود.

علاوه‌بر این، اگر در شهری ایستگاه‌هایی برای دوچرخه وجود داشته باشند از این به بعد گوگل مپ اطلاعات قدم به قدم آن‌ها را دراختیار کاربران خود قرار می‌دهد. این ویژگی دقیقا مانند همان چیزی است که برای حمل‌و‌نقل عمومی تاکنون وجود داشت؛ اما این بار به‌جای اتوبوس، تاکسی و مترو، از دوچرخه استفاده شده است. حتی گفته می‌شود قرار است گوگل با سرویس‌های اجاره‌ی دوچرخه و خدمات مربوط به آن ارتباط کاری عمیق‌تری برقرار کند تا سرویس‌های بهتری برای رزرو و مسیریابی به دوچرخه سواران ارائه شود.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه بیشتر به مطلب «حضور همزمان در چند نقطه جهان با تصاویر هولوگرام» بروید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…