رودسر؛ طبیعت دست‌‎نخورده

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شهرستان رودسر که در قدیم آن را به هوسم یا هوتم نیز می‌شناخته‌اند از جمله شهرستان‌های استان گیلان است که 88 کیلومتری شرق این استان و در همجواری دریای خزر قرار دارد.
دیدنی های رودسر

اگر مقصد سفر شما به شمال ایران بیشتر جاهای معروف آن، نظیر متل قو، نمک آبرود یا رامسر بوده است و سفرهایتان تکراری شده است؛ وقت آن رسیده که مقصد خود را تغییر داده و به‌ سمت بخش‌های دیگر شمال حرکت کنید. سرزمینی زیبا که از جاذبه‌های طبیعی و تماشایی پر شده و قطعا برای یکبار هم که شده ارزش رفتن و دیدن را دارد. در مجله دلتا به معرفی برخی دیدنی های رودسر می‌پردازیم.

جواهردشت، تجربه قدم زدن روی ابرها

یکی از شگفت‌انگیزترین جاهای دیدنی رودسر که می‌توان آن را جز برترین جاهای دیدنی ایران هم دانست، جواهردشت است. روستای جواهردشت یک دشت وسیع سرسبز با هوایی پاک است که مانند جواهری ناب هر بیننده‌ای را شیفته و عاشق خود می‌کند. طبیعت جواهر دشت یک مکان عالی برای قدم زدن، عکاسی، دوچرخه سواری، کوهنوردی، کمپینگ و خلاصه هر تفریحی از این قبیل است. در مرداده ماه جواهردشت میزبان ورزش‌های بومی و محلی همچون طناب کشی، کشتی گیله مردی، اسب دوانی و… است.

دیدنی های رودسر جواهردشت، تجربه قدم زدن روی ابرها

سَجیران، منطقه‌ای بکر و تماشای در جنوب شرقی رودسر

از دیگر جاهای دیدنی رودسر سجیران، روستایی سرسبز در حدود ۴۴ کیلومتری رودسر است. دشتی سرسبز، یک غار باستانی، آبشاری به طول ۶۰ متر و یک چشمه آب معدنی جاذبه‌هایی هستند که موقع سفر به سجیران می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید.

سَجیران، منطقه‌ای بکر و تماشای در جنوب شرقی رودسر

بنای تاریخی شهرداری رودسر، نماد تحول معماری ایرانی

شهرداری تاریخی رودسر در جنوب غربی میدان امام این شهر واقع شده و قدمت آن به دوره پهلوی اول برمی‌گردد. این بنای تاریخی دارای گچ‌بری‌های زیبایی است که در دوره پهلوی اول با الهام از معماری مغرب زمین کار شده است. این مجموعه تماشایی به‌دلیل اینکه نماد تحول معماری ایرانی در یک دوره بوده است در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و برای علاقه‌مندان به تاریخ و معماری می‌تواند یک مکان دیدنی به‌حساب آید.

بنای تاریخی شهرداری رودسر، نماد تحول معماری ایرانی

پل خشتی تمیجان، اثری به جا مانده از دوره صفوی

شکل کلی طاق‌ها، مصالح به‌کار رفته و معماری این پل بیشتر شما را به یاد پل‌های تاریخی اصفهان می‌اندازد که البته بی‌دلیل هم نیست؛ پل خشتی تمیجان مثل سی‌و‌سه‌پل و پل خواجو در دوره صفوی ساخته شده و شباهت آن به همین علت است. تمیجان روی رودخانه‌ای به همین نام ساخته شده، طولی برابر ۵۰ متر دارد و عرض آن نیز چیزی حدود ۵ متر است.

پل خشتی تمیجان، اثری به جا مانده از دوره صفوی

سرولات، چشم‌اندازی بی‌نظیر از کوه، دره و دریا

روستا سرولات در ۳۷ کیلومتری رودر، بخش جنوبی چابکسر قرار گرفته و ییلاقی خوش آب و هوا در مجاورت دریا است. سه طرف این روستا با کوه احاطه شده و بخش شمالی آن دریای زیبای خزر قرار دارد. علاوه‌ بر جنگل و دریا، رود آچی‌رود نیز در این منطقه قرار دارد و بر زیبایی‌ این منطقه اضافه کرده است.

سرولات، چشم‌اندازی بی‌نظیر از کوه، دره و دریا

پیشنهاد مطالعه: “جواهردشت ، نگین شرق گیلان را در مجله دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…