انتخاب بهترین کفپوش برای اتاق‌خواب

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
هدف از دکوراسیون اصولی اتاق‌خواب، ایجاد فضایی آرامش‌بخش، دنج و صمیمی است که نوع کفپوش بر آن اثر دارد.
کفپوش اتاق خواب

انواع کفپوش اتاق‌خواب

انتخاب کفپوش اتاق خواب هم از لحاظ راحتی و هم زیبایی‌شناسی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. آن چه که در این نوشتار از مجله دلتا به بیان آن پرداخته ایم، ارائه ایده‌هایی در زمینه انتخاب کفپوش مناسب در اتاق‌خواب است. با ما همراه باشید.

استفاده از فرش

فرش یکی از انواع کفپوش‌هایی است که افراد زیادی به استفاده از آن در طراحی اتاق‌خواب تمایل دارند. چرا که استفاده از فرش باعث ایجاد فضایی گرم شده و از بافتی طبیعی برخوردار است. به طور کلی می‌توان گفت فرش‌ها نمونه‌ای از کفپوش‌های بادوام به شمار می‌آیند که از طول عمر بالایی برخوردار هستند.

فرش

استفاده از طرح پوست حیوانات

استفاده از فرش‌هایی که در بافت آن‌ها از طرح پوست حیوانات استفاده شده است، نمونه‌ای از انواع فرش‌هایی است که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. برای مثال می‌توان به نمونه‌ای از آن‌ها که طرح زبرا است، اشاره کرد.

استفاده از موکت سیزال

موکت سیزال یکی دیگر از انواع کفپوش‌هایی که طرفداران زیادی دارد و انتخاب مناسبی برای اتاق‌خواب است. الیاف استفاده شده در ساخت این موکت‌ها منبع گیاهی دارد و به همین خاطر نمونه‌ای از محصولات دوست‌دار محیط زیست نیز شناخته می‌شوند.

کفپوش موکت

استفاده از فرش پاتختی

از دیگر کفپوش اتاق خواب که مورد استفاده قرار می‌گیرد، فرش‌های پاتختی است. از فرش‌های پاتختی عموما زمانی استفاده می‌شود که کفپوش سختی مانند لمینت در اتاق‌خواب استفاده شده باشد. استفاده از این نوع فرش باعث ایجاد نرمی در زیر پا می‌شود. همان طور که می‌دانید فرش‌های پاتختی در انواع رنگ، طرح و اندازه وجود دارند.

فرش پاتختی

کفپوش چوب بامبو

کفپوش بامبو نمونه‌ای از کفپوش‌هایی است که با عنوان دوست‌دار محیط زیست شناخته می‌شود. کفپوش‌های چوب بامبو نسبت به کفپوش‌های چوبی از مقاومت و طول عمر بالایی برخوردار است و در انواع رنگ و سبک وجود دارند.

کفپوش بامبو

کفپوش چوب پنبه

استفاده از کفپوش چوب پنبه‌ای از آن جهت که به نوعی عایق صدا است، برای استفاده در اتاق‌خواب بسیار مناسب است. اما به یاد داشته باشید که اگر برای مدت طولانی وسیله‌ای روی آن قرار گیرد، جای آن روی کفپوش می‌ماند. اگرچه کفپوش‌های چوب پنبه در زیر پا راحت هستند، اما نمونه‌ای از کفپوش‌های گران قیمت تلقی می‌شوند.

کفپوش لمینت

مزیت استفاده از کفپوش لمینت ارزان قیمت بودن و تنوع بالای آن است. اگر بودجه اجازه خرید کفپوش‌های چوبی که نسبت به کفپوش لمینت از قیمت بالاتری برخوردار است را نمی‌دهد، می‌توانید از کفپوش‌های لمینت استفاده کرده و ظاهری شبیه به کفپوش چوبی در اتاق‌خواب خود به وجود آورید.

کفپوش لمینت

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات دکوراسیون مطلب “انواع طرح پرده اتاق خواب” را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…