طراحی دکوراسیون داخلی محیط کار

۱
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
دکوراسیون داخلی محیط کار

آیا تا به حال به این فکر کرده‎اید که ای کاش دکوراسیون داخلی محیط کار تان شکل دیگری بود؟ یا اینکه چطور می‎توان محیط کار را تا حد امکان بهتر کنم؟

اگر به کار اداری مشغولید پیشنهاد می‎کنیم این گزارش  مجله دلتا را بخوانید تا محیط کار  بهتری برای خود و سایر همکارانتان ایجاد کنید.

 

استفاده از رنگ برند در دکوراسیون داخلی یا ترکیب رنگ دیوارتان می­‎تواند حس تعلق را نسبت به محیط­ کارتان بیشتر کند. ترکیب رنگی صحیح بر شاد کردن روحیه افراد بسیار تاثیر دارد.

 

دکوراسیون داخلی محیط کار

 

  • با استفاده از فرش فضاها را جدا کنید.

به جای استفاده از پارتیشن­‎ها، از فرش برای جداسازی فضاها استفاده کنید. البته اگر محیط کار‎­تان بزرگ باشد، جداسازی کاربری‎های داخلی با فرش بهتر می‎شود اما اگر محیط کار‎تان بزرگ نیست می‎‎توانید در زیر مبلمان‎های اداری یا قبل از ورود به مکان دیگر از فرش استفاده کنید.

 

فرش در دکوراسیون

 

  • آثار هنری را به دیوار اتاق  آویزان کنید.

هنر می­تواند شور و شوق کاری را بیشتر کند. آثار هنری فضا را جذاب و به آن حس متفکرانه می‎دهد و با هربار با نگاه به آن­ها تأثیر مثبت می‎گیرید.

تابلوهای هنری در چیدمان

 

  • از مبلمان منحصر به فرد استفاده کنید.

اگر بخواهید محیط کارتان خاص باشد استفاده از مبلمان منحصر به فرد یکی از راهکارهاست. می‎­توانید با مراجعه به سایت HOUZZ مبلمان مورد علاقه خود را انتخاب کنید، یا اینکه از یک طراح داخلی کمک بگیرید تا با استفاده از نام و رنگ برندتان، مبلمان منحصر به فرد را طراحی کند.

 

مبلمان

 

  • اجازه دهید تا هر کس میز کارش را به دلخواه خود طراحی کند.

هرکسی سلیقه خاص خود را دارد. کارمندان نیز باید بتوانند میز کار‎شان را با سلیقه خود تزئین کنند.

  • از فضای روشنایی محل کارتان حداکثر استفاده را ببرید.

نور طبیعی بهترین روشنایی برای محیط کار محسوب می­‎شود. حتی اگر از بهترین مبلمان برای دفتر کار­‎تان استفاده می‎کنید، بدون داشتن نور کافی و مناسب، فضایی ایده‎­آل ایجاد نخواهید داشت.

نورپردازی در دکوراسیون

 

  • به محیط کارتان کتابخانه اضافه کنید.

اگر در محیط کارتان کتابخانه مجزایی وجود ندارد می‎توانید با اضافه کردن چند قفسه کتاب، کتاب­‎های مورد نیاز‎تان را در آنجا قرار دهید.

چیدمان کتابخانه

 

  • از گل و گیاه برای طراحی فضای داخلی استفاده کنید.

اگر می‎خواهید از محیط کار‎تان انرژی مثبت بگیرید، از چند گلدان گل و گیاه استفاده کنید. طبیعت انرژی مثبتی دارد که طراحان داخلی توجهی ویژه به آن دارند.

گل و گیاه آپارتمانی در محیط کار

 

  • فضایی برای نوشیدن  قرار دهید.

کارمندان در طی روز نیاز به فضایی برای استراحت و تجدید قوا دارند تا با خوردن قهوه ، چای و یا نوشیدنی های دیگر برای ادامه کار آماده شوند.

چیدمان اتاق کار

 

  • ترکیب بندی رنگ‎های انرژی زا برای محیط کارتان در نظر بگیرید.

تا به حال به تأثیر رنگ در نوع برخوردتان توجه کرده‎­اید؟ رنگ‎­ها تأثیراتی متفاوت روی عملکردتان دارند. رنگ­های تند مثل زرد و قرمز باعث ایجاد انرژی و افزایش بهره وری شده و رنگ­‎های ملایم  آبی یا سبز کمرنگ به ایجاد آرامش و کمترشدن استرس کمک می‎کنند. در ترکیب رنگی اتاق کار به این نکات توجه کنید.

  • از وایتبرد استفاده کنید.

وایتبرد شیوه­‎ای است که بسیاری از استارتاپ‎ها و گروه­‎هایی که نیاز به خلاقیت دارند از آن استفاده می‎کنند. هر زمانی ایده خلاقانه به ذهن‎تان رسید، آنرا روی تابلو وایتبرد یادداشت کنید . همین کار به ظاهر ساده میتواند جرقه ایده‎های بسیاری باشد.

دکوراسیون اتاق کار

 

  • برای میز کارتان از چراغ‎­های ایستاده استفاده کنید.

شاید تا به‎ حال پیش آمده است که بعد از مدتی پشت میز بودن و کارکردن با کامپیوتر، سردرد شدیدی گرفته‎اید. این عارضه احتمالا به دلیل  وجود نورهای فلوئورسنت است. راهکار ساده، استفاده از چراغ‎های ایستاده روی میز کارتان است.

اتاق کار

  • ساعت بزرگی را روی دیوار نصب کنید.

نصب یک ساعت دیواری بزرگ روی دیوار به شما زمان را یادآوری می­‎کند، که هیچوقت زمان را از دست ندهید.

دکوراسیون

  • هوای اتاق تهویه مناسب داشته باشد.

تهویه محیط برای افزایش بهره‎وری بسیار مفید است. سرما یا گرمای زیاد باعث ایجاد اختلال در عملکرد افراد در محیط کار می‎شود. همچنین می‎توانید از رایحه‎های خوشبو در محیط کار استفاده کنید.

  • عکس همکارانتان را در اتاق قرار دهید

اگر با هم­‎تیمی­‎هایتان یک کار بشردوستانه انجام­ داده‎­اید یا آخر هفته برای تفریح بیرون رفته­‎اید، عکس آن را در محل کارتان قرار دهید. با یاد آوری خاطرات  لحظه‎های دلپذیرکه درکنار همدیگر داشته‎اید، انرژی خود را افزایش می دهید.

دکوراسیون اتاق کار

یک نظر

  1. محمد آراسته فر

    ۱۹ تیر ۱۳۹۸ در ۲:۱۲ ب٫ظ

    مهمترین عامل موفقیت هر شرکت در دنیای امروز منابع انسانیه و این ثابت شدست.. متاسفانه در ایران اصلا بهش توجه نمیشه.. برای همین دکوراسیون خوب برای محل کار برای راندمان منابع انسانی بی معناست

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…