آپارتمان‌های کوچک در وضعیت قرمز قرار گرفتند!

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

بازار معاملات آپارتمان‌های کم متراژ با مساحت کمتر از ۶۰ مترمربع، به دلیل سطح قیمت در وضعیت قرمز قرار گرفته‎اند.

آپارتمان‌های ریز‌متراژ‌ در وضعیت قرمز

به گزارش مجله دلتا به‌نقل از دنیای اقتصاد، تحقیقات میدانی از بازار خرید و فروش واحدهای مسکونی کم متراژ(آپارتمان‌های با مساحت کمتر از ۶۰ مترمربع) نشان می‌دهد هم‌اکنون هر مترمربع آپارتمان کمتر از ۶۰ متر به لحاظ قیمت، با فاصله‎ای  قابل‌توجه نسبت به قیمت فروش هر مترمربع آپارتمان بزرگ‌متراژ  با شرایط  و موقعیت مشابه، به بازار عرضه می‌شود.

هرچند فاصله قیمت بین هرمترمربع آپارتمان کم متراژ با هرمترمربع آپارتمان بزرگ‌متراژ با ویژگی‌های مشابه، همواره در بازار معاملات مسکن وجود داشته است اما طی ماه‌های اخیر که تقاضا برای خرید این گروه از آپارتمان‌ها در بازار معاملات مسکن افزایش یافت، فاصله قیمتی کم متراژ‌ها و بزرگ‌متراژهای با موقعیت  مشابه نیز افزایش  داشته است.

دیروز عمده آپارتمان‌های عرضه شده به بازار مسکن با مساحت کمتر از ۶۰ مترمربع، به لحاظ قیمت در وضعیت قرمز قرار داشتند؛ به این معنا که سطح قیمت پیشنهادی برای فروش آنها، بالاتر از ارزش واقعی این آپارتمان‌ها است.

در برخی از سایت‌های مجازی نیز معرفی آگهی‎های فروش مسکن این گروه از آپارتمان‌ها با رنگ قرمز از سایر آگهی‎ها ها مجزا شده‌اند که نشان دهنده  غیرواقعی بودن قیمت آنها  نسبت به شرایط روز بازار مسکن است.

این در حالی است که هم اکنون عمده آپارتمان‌های کم‎متراژ که با قیمت مناسب به بازار مسکن عرضه شده‌اند بیش از ۱۵ سال از ساخت آن‎ها می‎گذرد اما به سبب محدودیت خانه‌اولی‌های حائز دریافت وام صندوق پس انداز یکم، برای خرید آپارتمان‌های تا سقف عمر ۱۵ سال، این واحدها  برای این گروه از متقاضیان قابل خریداری نیستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…