سم زدایی بدن با روش‌های ساده

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تغییر در رژیم غذایی به منظور سم زدایی بدن، ضروری است. افزایش میزان نوشیدن آب، رفتن به سونا و حذف لبنیات از رژیم غذایی به مدت یک هفته می‌تواند شما و مسئول تصفیه کننده‌ بدن، یعنی کبد شما را شگفت زده کند.
سم زدایی بدن

سم زدایی بدن

هر کدام از ما به نحوی درگیر یک سری عادت بد روزانه هستیم. چه نوشیدن مداوم بیش از حد قهوه باشد، یا خوردن پیتزای بیشتر؛ در هر صورت، نتیجه یکسان است. شما احساس بسیار بدی بعد از آن خواهید داشت. اما خبر خوب این است که، شما می توانید با سم زدایی بدن به مسیر درست و راه رسیدن به اهداف ورزشی خودتان بازگردید. در ادامه این مطلب از مجله دلتا درباره راه‌های سم زدایی بدن صحبت خواهیم کرد.

اگر با لاکتوز مشکل دارید، برای سم زدایی بدن لبنیات را حذف کنید

همه افراد در هضم لبنیات با مشکل روبرو نمی‌شوند، اما افراد بسیار زیادی وجود دارند که بدون آنکه بدانند، از عدم تحمل لاکتوز رنج می‌برند. حذف لبنیات علاوه بر رفع مشکلات گوارشی، روشی برای سم زدایی بدن نیز محسوب می‌شود.

لبنیات

از کافئین زیاد پرهیز کنید

دکتر مارک هیمن: مواد موجود در قهوه، می‌تواند توسط کلیه به عنوان یک ماده مخدر معمولی تشخیص داده شود و متابولسیم و سم زدایی کلیه برای تنظیم فرآیند تصفیه عادی بدن را با مشکل مواجه کند.

غذاهای ارگانیک مصرف کنید

متاسفانه، تهیه تمامی غذاها به صورت ارگانیک، هزینه مالی زیادی را در بر خواهد داشت، اما حداقل باید از مصرف غذاهایی که آلوده و سرشار از سم و آفت‌کش هستند، اجتناب کرد؛ اسفناج، زغال اخته و سیب زمینی غیر ارگانیک از جمله خوراکی‌هایی هستند، که بیشتر در معرض این خطرها قرار دارند.

میزان زیادی فیبر مصرف کنید

همان طور که غذا وارد بدن می‌شود، طبیعتا مواد زائد نیز باید از بدن خارج شوند؛ اما گاهی اوقات، بدن شما به سختی می‌تواند مواد زائد تولید شده در روده را از خود خارج کند.

کلینیک سلامت مایو، مطرح کرده است که به طور عادی، مصرف روزانه ۲۵ گرم فیبر باید به عنوان یک اصل در نظر گرفته شود و پیشنهاد می‌کند که افراد زیر ۵۰ سال، حداکثر روزی ۳۸ گرم فیبر مصرف کنند و افراد بالای ۵۰ سال، حداقل روزانه ۳۱ گرم.

راه های سم زدایی بدن

آب را با لیمو، غنی کنید

همه ما می‌دانیم که نوشیدن آب، بهترین راه سم زدایی بدن است، اما بدن شما چقدر آب نیاز دارد؟

دکتر بروین می‌گوید:”نوشیدن حداقل نزدیک به ۲ لیتر آب در روز، موجب سیرآب کردن سلول ها، کلیه ها و روده ها می شود.”

باشگاه بروید تا سم زدایی بدن را افزایش دهید

تمرینات ایروبیک نیز حداقل به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه و دو دفعه در طول روز، عامل مهمی است. بسیاری از سموم و مواد سمی مثل حشره‌کش‌ها، مواد رادیواکتیو دار و مواد زائد طبیعی بدن، در بافت چربی ذخیره می‌شوند. یوگا نیز مفید است، چون با حرکت‌های لنفاوی و چرخش‌ها به تحریک حرکات روده، کمک می‌کند.

روش های سم زدایی

غذاهای سازگار با کبد را میل کنید

با میل کردن غذاهایی مثل کلم پیچ طبیعی، کلم بروکلی، چغندر، هویج، کلم بروکسل، پیاز، سیر و کنگر به تعداد ۴-۵ وعده در روز، میزان مصرف غذاهای سازگار و تقویت کننده کبد را افزایش دهید. مکمل‌های گیاهی نیز می‌توانند در دفع کردن مواد سمی تولید شده از کبد، کمک کنند.

برای سم زدایی بدن، به سونا بروید

بین ۳ تا ۵ دفعه در طول هفته، و هر بار به مدت ۳۰ الی ۶۰ در سونا، بشینید و عرق کنید. لیف خشک کشیدن به بدن در سونا ( استفاده از یک لیف زبر برای جدا کردن پوست های مرده) راهی عالی برای سم زدایی بدن است. از آنجایی که وقتی شما عرق می کنید، مواد سمی به سطح پوست می آیند، این روش، به کندن آن‌ها از بدن، کمک می‌کند.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۳۰ آبان ۱۳۹۹ در ۱۱:۰۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…