طراحی اتاق غذاخوری گیرا و دعوت کننده!

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اتاق غذاخوری شما باید محلی برای ارتباط، گردهمایی و احساس خانه بودن افراد باشد.
ناهارخوری

طراحی اتاق غذاخوری

اگر فردی اجتماعی هستید، احتمالاً عاشق سرگرمی و مهمانی در خانه هستید و آشپزخانه و اتاق غذاخوری باید محل شادی، گفتگو و خاطرات مشترک باشد. دیگر از زمان غذاخوری‌های خسته‌کننده و رسمی که فقط استفاده‌های گاه به گاه داشتند، می‌گذرد و آشپزخانه‌های بسته که میزبان را از میهمانانش جدا می‌کرد، امروزه از بین رفته و محیط غذاخوری مکانی تعاملی و یک الزام برای هر خانه است! در ادامه با این نوشتار از مجله دلتا همراه باشید.

رنگ‌ها را فراموش نکنید

به احتمال زیاد همه اتاق‌های ناهارخوری قدیمی و خسته کننده‌ای را دیده‌ایم که با رنگ‌های خسته‌کننده رنگ‌آمیزی شده‌اند. اما چرا کمی بیشتر رنگ و به اتاق غذاخوری و آشپزخانه خود وارد نمی‌کنید؟ اگر فضای غذاخوری بازتری دارید ، می‌توانید تم و رنگ‌ها را از آشپزخانه تا دیوارها امتداد دهید یا حتی فقط به دنبال رنگ‌های پاستلی ساده یا گروه رنگ‌های خنثی بروید. اگر واقعاً به دنبال چیز متنوع‌تری هستید ، می‌توانید یک دیوار با نقاشی‌دیواری یا کاغذدیواری به کار ببرید.

اتاق ناهارخوری

با فضاهای ذخیره‌سازی خلاقیت ایجاد کنید

دراتاق‌های ناهارخوری اغلب از کنسول‌ها یا کمدهای ذخیره‌سازی استفاده می‌شود که فضای بصری، همینطور فیزیکی داخل اتاق را اشغال می‌کنند ، از کنسول عتیقه گرفته تا قفسه‌های بزرگ و کمدهای قدیمی همگی با هر سبکی که باشند راهکارهای خوبی برای افزودن خلاقیت و جذابیت بصری خواهند بود. ضمن اینکه با جای دادن ظرف‌های غذاخوری عملکرد بهتری را برای این حوزه ایجاد می‌کنند.

کنسول غذاخوری

روشنایی به عنوان کانون اصلی

برای اتاق غذاخوری روشنایی متناسب انتخاب کنید تا به عنوان کانون اصلی فضا باشد. تعداد افرادی را که مرتبا از فضا استفاده می‌کنند در نظر بگیرید و مطمئن شوید که میز متناسب با شکل و اندازه اتاق است و همه افراد را به خوبی پوشش می‌دهد. اگر می‌خواهید اندازه میز را متناسب با لیست مهمانان تغییر دهید، حتما نور را در نظر بگیرید. یک لوستر تزیینی اضافه کنید و با این قطعه بی‌نظیر درخشان، عشق جاویدان را در فضای داخلی تزریق کنید.

نور غذاخوری

صندلی راحتی را انتخاب کنید

انتخاب صندلی و مبلمان برای فضای ناهارخوری اولویت بزرگی از اطمینان به این موضوع است که مهمانان احساس راحتی می‌کنند. داشتن فضای جابه‌جایی صندلی و همینطور راحتی جابجایی افراد به همان اندازه تهیه صندلی‌های راحت مهم است. چون تنها در این صورت است که می‌توانید مطمئن باشید مهمانان هنگام خوردن غذا احساس آرامش می‌کنند.

غداخوری

فضای خود را باز کنید

صرف نظر از اینکه به دنبال سبکی مدرن هستید یا کلاسیک، لازم است بدانید باز کردن فضا می‌تواند آن را جذاب‌تر کند. مفهوم باز می‌تواند برای افراد معنای متفاوتی داشته باشد. برای مثال می‌توانید آشپزخانه و غذاخوری را با هم تلفیق کنید یا می‌توانید با انتخاب مبلمان و لوازمی متناسب با فضا و حتی برداشتن درهای سنگین فضای گشاده‌تری ایجاد کنید. حتی می‌توانید یک دیوار آینه‌دار به اتاق غذاخوری اضافه کنید تا خطای بصری باز بودن را ایجاد کنید .

اجازه دهید نور وارد شود

فضای روشن و مطبوع اغلب یکی از بهترین ابزارهای طراحی است که اتاق غذاخوری رابه فضایی مناسب و دعوت‌کننده تبدیل می‌کند. مردم می‌خواهند وقت خود را در مکانهایی بگذرانند که احساس شادی و نشاط می‌کنند، بعلاوه نور بیشتر حتی باعث بزرگتر شدن اتاق می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با نکات دکوراسیون غذاخوری مطلب “فرش مناسب زیر میز ناهارخوری” را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…