میزان افزایش قیمت خرید مسکن نسبت به سال قبل چقدراست؟

۰
1
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

میزان افزایش قیمت خرید مسکن نسبت به سال قبل چقدراست؟

با شروع موج گرانی در بازارمسکن طی ماه‎های گذشته مردم به دنبال خرید خانه‎هایی می‎گردند که حداقل با توان اقتصادی آنها برابری داشته باشد. از این رو، اغلب خرید و فروش های این حوزه در طول ماه‎های گذشته به واحدهای متراژ پایین و قدیمی سازتعلق گرفته است. اما نکته‎ی مهم اینجاست که آمار و گزارش‎های برخی از منابع موثق نشان می‎دهد که قیمت هریک متر مربع زیر بنای واحد مسکونی در مناطق تهران به نسبت سال گذشته دستخوش تحولاتی شده و از این افزایش قیمت‎ها بی‎بهره نمانده است.

به گزارش مجله دلتا به نقل از خبر آنلاین، گزارش اخیربانک مرکزی مربوط به مردادماه امسال در رابطه با تحولات قیمت مسکن نشان می‎دهد که، متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۷.۴ میلیون تومان بوده که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۶.۱ و ۶۲.۱ درصد افزایش داشته و نمودار زیر نشان دهنده‎ی این اتفاق است.

 

میزان افزایش قیمت خرید مسکن نسبت به سال قبل چقدر است؟

اما به رغم این گرانیها هنوز هم در برخی از مناطق تهران آپارتمان‎هایی با قیمت‎های نسبتا مناسب می‎توان پیدا کرد. خانه‎ای که با بودجه خانوار هماهنگی بیشتری داشته و بتواند سرپناهی امن را برای آنان به ارمغان بیاورد.

در همین ارتباط بخوانید:

آپارتمانهای متری ۵ میلیون تومان در کدام مناطق تهران واقع شده‎اند؟(+جدول)

شرایط دریافت وام مسکن چیست؟

خرید آپارتمان در ولنجک؛ محله‎ای خوب برای یک زندگی آرام(+جدول)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…