رفتن به این جزیره عجیب و غریب، جسارت می‌خواهد!

۴
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شبه جزیره کامچاتکا یکی از بکرترین مرزهای جهان است. کامچاتکا جایی است که آتش‌فشان‌های عظیم و یخ‌بندان همیشگی روسیه، تضادی عجیب و نفس‌گیر را پدید می‌آورند.
شبه جزیره‌ کامچاتکا

شبه جزیره‌ کامچاتکا در شرقی‌ترین نقطه‌ روسیه جای گرفته است. این شبه‌ جزیره از مناطق منزوی کشور روسیه به‌حساب می‌آید. در این مطلب از مجله دلتا به کامچاتکا سفر می‌کنیم.

شبه جزیره‌ کامچاتکا

کامچاتکا شبه جزیره بزرگی است بین دریای اوخوتسک و اقیانوس آرام و یکی از پایگاه‌های ناوگان زیردریایی اتمی روسیه که تا سال ۱۹۹۰ خارج از دسترس خارجی‌ها بود.

شبه جزیره کامچاتکا یکی از بکرترین مرزهای جهان است. انزوای کامچاتکا، فضایی را برایش فراهم کرده تا دور از دسترسی انسان و سایر بلایای طبیعی، حالتی بکر و بی‌نهایت جذاب را برای خودش دست‌وپا کند.

این انزوا به‌ نوعی محافظ زیبایی طبیعی این منطقه نیز بود، تا اینکه از پایان جنگ سرد، کامچاتکا به مکان ورزش‌های فوق‌العاده تبدیل شد.

جزیره کامچاتکا

سرزمین آتش و یخ

اگر به‌دنبال یک منطقه‌ هیجان‌انگیز با انواع و اقسام قله‌های آتش‌فشانی می‌گردید، کامچاتکا دقیقا همانجایی است که در جست‌وجوی آن بودید. آتشفشان‌ها و چشمه‌های آب گرم این منطقه، از مراکز جذاب برای جهان‌گردان جسور است.

در شبه‌جزیره‌ کامچاتکا کوه‌های آتش‌فشانی بسیار زیادی وجود دارد. کنارهم قرار گرفتن این کوه‌ها و چشمه‌های آب‌گرم همراه با یخ‌بندان‌های همیشگی روسیه، فضایی به‌شدت متضاد و بکر را ایجاد کرده است.

این سرزمین حدود ۱۰ درصد از تمامی کوه‌های آتش‌فشانی دنیا را میزبانی می‌کند! حدود ۳۰۰ کوه آتش‌فشانی در این منطقه وجود دارد که تنها ۳۰ عدد از آن‌ها فعال هستند.

کوه های آتشفشانی کامچاتکا

مناطق مختلف کامچاتکا

بکر بودن منطقه‌ کامچاتکا، بستر پدید‌آمدن منظره‌هایی به‌شدت زیبا را فراهم کرده است. منطقه‌ اوزون یکی از مناطق به‌شدت زیبا و بکر سرزمین کامچاتکا است.

منطقه اوزون، ۴۰هزار سال پیش در اثر فوران سایر چشمه‌های آتش‌فشانی دیگر پدید آمده است. تغییر و تحولات شیمیایی فراوان ناحیه‌ اوزون، این سرزمین را به یک موزه‌ طبیعی تبدیل کرده است.

جزیره کامچاتکا روسیه

علاوه بر این موارد، توریست‌ها می‌توانند از چشمه‌های آب‌گرم منطقه اوزون استفاده کرده و یک آب‌تنی مفرح را تجربه کنند!

دریاچه‌ دالنی، یکی دیگر از جاذبه‌های منطقه‌ اوزون در شبه‌جزیره کامچاتکا است. این دریاچه در قسمت شرقی این منطقه واقع شده است. دالنی یکی از بزرگ‌ترین گودال‌های سرزمین اوزون با عمق ۱٫۶۵ کیلومتر را پر می‌کند.

قبایل بومی

کوریاک، بزرگترین جمعیت بومی است که بخش شمالی کامچاتکا را خانه خود می‌دانند. منطقه‌ای با آتشفشان‌های مرتفع، دره‌های زیبا و مرتع و جنگل‌های سبز. کوریاک، که به معنای “مردم گوزن شمالی” ترجمه می‌شود، سبک و شیوه معیشتی این قبیله را توصیف می‌کند.

ایتلمن‌، یکی از کم‌‌جمعیت‌ترین‌، اما قدیمی‌ترین قبایل است. این قبیله خانه‌های خود را در نوک شمالی شبه جزیره ساخته است.

بازدید از منطقه‌ کامچاتکا روسیه برای توریست‌ها و گردشگران سراسر دنیا، با محدودیت‌هایی خاص صورت می‌گیرد. برخی از شرکت‌هایی که خدمات گردشگری ارائه ‌می‌کنند، تورهای ویژه با هلیکوپتر را در دسترس مشتریان خود قرار می‌دهند!

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری مطلب زمان در این جزیره عجیب، برعکس کار می‌کند را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۱ تیر ۱۴۰۰ در ۱۲:۲۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۱ تیر ۱۴۰۰ در ۱۲:۲۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۹ تیر ۱۴۰۰ در ۸:۳۴ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۹ تیر ۱۴۰۰ در ۱:۰۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…