مرداب کندوچال؛ بستر نیلوفرهای آبی

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
چالوس، یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین شهرهای استان مازندران است که سالانه پذیرای بسیاری از هم‌وطنان عزیزمان و طبیعت‌دوستان قرار دارد.
مرداب کندوچال

در این بخش قصد داریم به معرفی مرداب کندوچال، یکی از ناشناخته‌ترین جاذبه‌های طبیعی چالوس بپردازیم و این تالاب زیبا را به شما عزیزان معرفی کنیم. با مجله دلتا همراه باشید تا با مرداب کندوچال چالوس آشنا شده و اطلاعاتی در مورد آن به دست آورید.

مرداب کندوچال

اگر به جنگل فین سفر کردید، بازدید از مرداب کندوچال را از دست ندهید. این مرداب در دل جنگل فین و در میان انبوهی از درختان سرسبز قرار گرفته است. تالاب کندوچال یک هکتار مساحت دارد و عمق آن چیزی حدود ۴ تا ۵ متر می‌باشد. غیر از درختانی که اطراف این مرداب را احاطه کرده و جلوه‌ای خاص به آن داده‌اند، بخش‌هایی از مرداب نیز پوشیده از نی و گیاهان مردابی است. اگر در اریبهشت‌ماه به بازدید از مرداب بروید، سطح آن را پوشیده از نیلوفر مرداب خواهید دید.

مرداب کندوچال مرداب کندوچال
علاوه بر گیاهان زیبا و درختان سرسبزی که در اطراف این مرداب دیده می‌شوند، پرندگان و جانوران جنگل نیز این مکان را به عنوان پناهگاه و محل آبشخور خود انتخاب کرده و جلوه‌ای خاص و بی‌نظیر به آن بخشیده‌اند.

بهترین فصل برای سفر

بهترین فصل برای سفر به شمال کشور، فصل بهار و تابستان است. در این زمان طبیعت در زیباترین حالت خود قرار دارد و سرسبزی و طراوت کل استان را پرکرده است. بسیاری از افراد نیز این دو فصل را برای بازدید از مرداب کندوچال و اقامت در جنگل فین انتخاب می‌کنند.

بهترین فصل برای سفر به مرداب کندوچال

البته اگر با گرما میانه‌ای ندارید و شرجی بودن هوای شمال اذیتتان می‌کند، بهتر است تابستان را فراموش کنید و در بهار، خصوصا اریبهشت‌ماه، برای رفتن به مرداب کندوچال اقدام نمایید. اردیبهشت فصل گل‌های نیلوفر آبی است که کل سطح مرداب را پوشانده و جلوه‌ای خاص و بی‌نظیر به آن داده است. اگر عاشق فصل خزان و برگ‌های رنگارنگ پاییزی هستید، می‌توانید این فصل را برای سفر انتخاب نمایید، اما به فکر باران‌های پی‌درپی پاییزی نیز باشید و لباس گرم و تجهیزات مناسب را فراموش نکنید.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری بیشتر “تالاب گندمان ؛ تا از دست نرفته آن را ببینیم” را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۲:۱۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۷ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۷ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…