ترسناک‌ترین استخر دنیا کجاست؟

۳
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر می خواهید بدانید ترسناک‌ترین استخر جهان در کجا واقع شده است، باید سری به جنوب قاره آفریقا بزنید.
استخر شیطان

استخر شیطان در بالاترین موقعیت آبشار ویکتوریا و با ارتفاع بیش از ۱۰۰ متر از آن تشکیل شده است. برای رفتن به استخر شیطان ابتدا باید مسیر کوه‌ را پیاده طی کنید تا به آبشار برسید. با مجله دلتا همراه باشید.

آیا می توان در استخر شیطان شنا کرد؟

چنانچه این جرات و جسارت را در خود سراغ دارید و می‌خواهید شنا در ترسناک‌ترین استخر دنیا را تجربه کنید، بهتر است در آب و هوای مساعد و غیر بارانی به این مکان دیدنی بروید. در مواقعی که هوا بارانی باشد سطح آب استخر بالا آمده و خطر آن را دو چندان می‌کند. البته از آن جا که این استخر در میان صخره‌های آبشار ویکتوریا شکل گرفته، این صخره‌ها  و تخته سنگ‌های بزرگ، سپر خوبی برای شناگران است تا به پایین آبشار سقوط نکنند.

استخر شیطان آیا می توان در استخر شیطان شنا کرد؟

هیجان شنا در استخر و مشاهده مناظر زیبا از بالای آبشار وصف ناشدنی است. بنابراین در فصولی که باران کم و خشکی بیشتر باشد مانند اواسط ماه اوت تا  ژانویه زمان مناسبی برای شنا در بالای آبشار است. از دیگر دیدنی‌های جذاب روی این آبشار مشاهده پدیده‌ای به نام ماه کمان می‌باشد. این پدیده زمانی رخ می‌دهد که در اثر شکست نور بازتابیده از سطح ماه به وسیله رطوبت ابر‌های هواکره، نوعی رنگین کمان پدید می‌آید. برای وقوع پدیده ماه کمان بایستی ماه در دمای کمتر از ۴۲ درجه بوده و آسمان بسیار تاریک باشد.

چرا استخر شیطان ترسناکترین استخر دنیاست؟

یکی دیگر از مواردی که به ترسناک بودن استخر شیطان می‌افزاید، وجود کروکودیل‌ها و سایر جانوران آبی خطرناک در داخل آبشار است. در واقع این آبشار محل زندگی برخی از این جانداران است. در اطراف آبشار افرادی به عنوان راهنما وجود دارند که می‌توانید در مورد امنیت استخر و وجود کروکودیل‌ها از آنها کمک بخواهید.

در کنار ارتفاع بالای استخر شیطان و همچنین احتمال وجود کروکودیل‌ها، قطعا تنها افرادی می‌توانند شنا را در این استخر تجربه کنند، که اهل هیجان و همچنین ماجراجو می‌باشند. شنا کردن روی لبه آبشار و صخره‌ها با این احتمال که ممکن است زنده از آن بیرون نیایید، جسارت و ریسک پذیری بسیار بالایی را می‌طلبد.

چرا استخر شیطان ترسناکترین استخر دنیاست؟

لازم به ذکر است خانم‌های باردار، افرادی که مشکل کمر دارند، افرادی که مشکل قلبی و یا بیماری جدی پزشکی دارند، بایستی از بازدید این مکان اجتناب کنند. بازدیدکنندگان بایستی از سطح آمادگی جسمانی خوبی برخوردار باشند.

این چاله مرگ به عنوان جاذبه گردشگری قاره آفریقا هر ساله تعداد بسیاری بازدید کننده از سراسر دنیا دارد که در فصل تابستان و زمانی که رودخانه بدون طغیان باشد، به این مکان آمده و در استخر شیطان شنا می‌کنند. چنین مکان ماجراجویانه‌ای به هیچ عنوان به افراد عادی توصیه نمی‌شود.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری “نیاگارا، دومین آبشار بزرگ جهان” را مطالعه کنید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۵ آذر ۱۳۹۹ در ۷:۱۰ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۸ آبان ۱۳۹۹ در ۴:۲۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۸ آبان ۱۳۹۹ در ۹:۲۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…