علت خشکی لب و راه‌های درمان آن

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
علت خشکی لب اغلب شرایط آب و هوایی شدید، برخی بیماری‌ها، داروهای مصرفی خاص، کم آبی، تنفس از طریق دهان، رژیم نامناسب و... است. این مسائل معمولا با برخی درمان‌های ساده و اقدامات پیشگیرانه رفع می‌شوند.
درمان خانگی خشکی لب

درمان‌های خانگی برای خشکی لب

خشکی لب معمولا در فصل زمستان شدیدتر است، اما این مشکل در هر فصلی از سال می‌تواند رخ دهد. از آب و هوای خشک گرفته، تا شرایط پزشکی خاص، هر کدام می‌توانند علت خشکی لب‌های شما باشند. در ادامه این مطلب از مجله دلتا قصد داریم شما را با درمان خانگی خشکی لب آشنا کنیم.

سه نکته مراقبت از لب‌های خشک

استفاده از مرطوب کننده

بهترین محصولات مراقبتی لب‌ها، از مواد طبیعی از جمله روغن نارگیل یا روغن بادام درست شده‌اند. ویتامین E و سایر آنتی اکسیدان‌ها پوست را تغذیه و از آن محافظت می‌کنند. هر شب قبل از خواب، قبل از بیرون رفتن از خانه یا هر زمانی که فکر می‌کنید نیاز است، مقداری پماد یا کرم مخصوص لب، روی لب‌هایتان بزنید تا ترک آن‌ها بهبود یابد.

درمان خشکی لب

اجتناب از شستشوی لب با شوینده‌های قوی

اگر از دارو‌های موضعی مربوط به آکنه استفاده می‌کنید، مراقب باشید که این دارو‌ها با لب‌هایتان تماس برقرار نکنند، زیرا علاوه بر خشک کردن غدد چربی، اغلب پوست لب را نیز تحریک و خشک می‌کنند.

پرهیز از کندن پوست لب

همه می‌دانیم که کندن پوست لب خشک شده ممکن است وسوسه انگیز باشد، اما لطفا این کار را نکنید! یک اسکراب لب مرطوب کننده تهیه کنید تا پوست مرده را از بین ببرد. ساده‌ترین چیزی که ما می‌توانیم پیشنهاد کنیم یک قاشق پر شکر (از هر نوع شکری می‌توانید استفاده کنید) را با مقدار کافی روغن زیتون و روغن نارگیل مخلوط کنید تا یک ترکیب نرم و انعطاف پذیر بدست آید. علاوه بر این می‌توانید از روغن‌های دیگر مثل روغن بادام یا روغن جوجوبا نیز استفاده کنید، یا مقداری دارچین یا وانیل نیز اضافه کنید تا رایحه‌ بهتری به اسکراب بدهید.

درمان خانگی خشکی لب

چند روش طبیعی موثر برای درمان خشکی لب وجود دارد که احتمالا مواد اولیه آن‌ها را در خانه دارید. این روش‌های طبیعی و ساده عبارتند از:

علت خشکی لب

  • آلوئه ورا: ژل آلوئه ورا از درون برگ‌های آن به وجود می‌آید. این ژل حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان‌ها و ضد التهاب‌هایی است که پوست آسیب دیده را ترمیم می‌کنند و بهبود می‌بخشند.
  • روغن نارگیل: این روغن از میوه نارگیل گرفته می‌شود و با التهاب مبارزه می‌کند، در نتیجه باعث نرمی و لطافت پوست می‌شود.
  • عسل: یک مرطوب کننده بسیار قوی است که به عنوان یک درمان طبیعی بسیار عالی برای خشکی لب در نظر گرفته می‌شود. عسل همچنین حاوی آنتی اکسیدان‌ها و خواص ضد باکتریایی است که از ایجاد عفونت در لب‌های بسیار خشک یا ترک خورده جلوگیری می‌کند.
  • خیار: می‌تواند به آرامی به لب‌ها آبرسانی کند و حتی ممکن است حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی باشد که می‌تواند ظاهر لب را بهبود بخشد.
  • چای سبز: غنی از آنتی اکسیدان‌ها و مواد معدنی و البته پلی فنول است که التهاب را کاهش می‌دهد. یک چای سبز کیسه‌ای را در آب خیس کنید و به آرامی روی لب قرار دهید تا آن‌ها را نرم کند و پوست مرده را از بین ببرد. این یک تکنیک لایه برداری سنتی و ملایم است.

پوست پوست شدن لب

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۴ آبان ۱۳۹۹ در ۴:۴۴ ب٫ظ

    من همیشه از خشکی و ترک لب رنج میبرم ممنون از راهنمایی ها تون انشااله یکی از این روش ها برای بهبودی مشکلم اثر کنه ، ممنونتون میشم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…