«نولا»؛ خانه‌ای با‌کمترین میزان آسیب به طبیعت +تصاویر

۰
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه

یک طراح فنلاندی خانه‌کوچکی به نام «نولا» طراحی کرده که با وجود سادگی و کوچکی، بسیار زیباست و هیچ آسیبی به محیط زیست وارد نمی‌کند.

«نولا»؛خانه‌ای با کمترین میزان آسیب به طبیعت

به گزارش مجله دلتا، زندگی در خانه‌های بزرگ که اغلب با وسایل مختلف بی‌مصرف پر شده است می‌تواند کلافه کننده باشد این در حالی است که بسیاری از این وسایل نه تنها کاربردی ندارند بلکه به دلیل مواد استفاده شده در آن، به طبیعت آسیب می‌رساند و آثار مخربی بر محیط زیست برجا خواهند گذاشت.

یک طراح فنلاندی به نام «رابین فالک» به تازگی خانه کوچکی طراحی کرده که با وجود سادگی و کوچکی، جادار و بسیار زیباست. او این کلبه چوبی را که روی یک تخته سنگ در بیرون از شهر «هلسینکی» فنلاند قرار دارد نولا( به زبان فنلاندی) به معنای صفر نامیده است. این معنی با خاصیت اصلی این کلبه نقلی بی‌ارتباط نیست چون به هیچ وجه محیط اطراف خود را آلوده نمی‌کند.

 

خانه‌ای با مساحت ۹ متر مربع

خانه چوبی «نولا» که تنها ۹ مترمربع مساحت دارد روی هشت پایه قرار می‌گیرد و به آسانی می‌توان با کمک سه نفر آن را سرهم بندی یا جدا کرد. هدف او از ساخت این کلبه زیبای چوبی، یکپارچه‌کردن محل زندگی انسان با طبیعت پیرامونش است، به ‌گونه‌ای که محیط‌زیست از این هماهنگی هیچ آسیب و لطمه‌ای نبیند.

«رابین» در واقع در ساخت این خانه نقلی از مواد تجدیدپذیره بهره برده تا یک سبک زندگی مینیمال و دوستدار طبیعت را خلق کند.

به عنوان مثال برای تامین انرژی مصرفی در این کلبه چوبی، از پنل‌های خورشیدی روی یکی از سقف‌ها استفاده شده است و برای جلوگیری از گرم شدن خانه در فصل تابستان، روی قسمت دیگر سقف، پنلهای آینه‌ای بازتابنده نور جانمایی شده اند.

چوب استفاده شده در خانه نولا نیز «Kerto LVL» بوده که سبک و بسیار مستحکم بوده و پنجره بزرگ مثلثی شکلی که کل دیوارها را تشکیل می دهد از جنس مواد پلی کربنات است.

در ادامه تصاویری از این خانه چوبی مشاهده می‌کنید:

کلبه چوبی

خانه نقلی

خانه نولا

کلبه نولا

خانه نولا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…