دو ماه آینده، بهترین زمان خرید خانه است

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

برخی از مشاوران املاک می‌گویند: به دلیل آغاز ماه محرم روند رکود بازار مسکن تشدید خواهد شد و به احتمال زیاد برخی فروشندگان، از قیمت‌های پیشنهادی خود عقب نشینی می‎کنند  بنابراین دو ماه آینده، بهترین زمان خرید خانه است.

دوماه آینده، بهترین زمان خرید خانه

به گزارش مجله دلتا به نقل از فارس، تحولات اخیر در بخش مسکن نشان می‌دهد رشد قیمت مسکن در ماههای گذشته موجب کاهش قدرت و رکود معاملات در شهریور ماه و باعث شد  متقاضیان خرید ملک در انتظار کاهش قیمت ها باشند.

گزارش بانک مرکزی از بازار مسکن تهران در مردادماه نشان می‎دهد که در ادامه روند رشد قیمت مسکن در ماه‌های اخیر، این نرخ در مردادماه به بالاترین میزان خود طی ۵ سال گذشته رسیده  و رشد ۶۲ درصدی را در مقایسه با ماه مشابه پارسال ثبت کرده است.

اگر چه نایب رئیس اتحادیه املاک تهران معتقد است نباید مسکن را با نرخ ارز و سکه مقایسه کرد و نباید هر روز منتظر افزایش قیمت آن بود اما بر اساس تجربیات قبلی، هر زمان که نرخ ارز  روند صعودی به خود گرفته قیمت مسکن نیز رو به رشد گذاشته است.

بانک مرکزی در گزارشی از تحولات  بازار مسکن در مرداد‎ماه که حاکی از کاهش معاملات مسکن بود آورده است: استنباط متقاضیان مسکن این بود که ادامه رکود شاید منجر به کاهش قیمت مسکن شود، موضوعی که فروشندگان و سازندگان مسکن آنرا رد می‎کنند.

دو ماه آینده بهترین زمان خرید مسکن

برخی از مشاوران املاک می‌گویند: این روزها فروشنده خانه  به ندرت پیدا می‌شود و اغلب فروشندگان منتظرند که ببینند وضعیت بازار مسکن چه خواهد شد.

به باور آنها به سبب آغاز ماه محرم روند رکود بازار مسکن تشدید خواهد شد بنابراین احتمال اینکه برخی فروشندگان، از قیمت‌های پیشنهادی خود عقب نشینی کنند وجود دارد بنابراین، اگر متقاضیان مسکن قصد خرید دارند این دو ماه بهترین زمان برای خرید خانه است.

طبق گزارش بانک مرکزی تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در مردادماه سال ۹۷ به ۱۲ هزار واحد مسکونی رسید که در مقایسه با ماه قبل و ماه مشابه پارسال به ترتیب ۱۱.۲ و ۳۳.۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.

یک نظر

  1. توسلی

    ۱ مهر ۱۳۹۸ در ۲:۰۷ ب٫ظ

    مقالتون به روزنیست.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…