تاثیر بی‌نظیر سرکه سیب بر ویروس کرونا!

۱۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تاثیر سرکه بر کرونا چیست و آیا سرکه برای کرونا خوب است؟ از سرکه می‌توان برای ضدعفونی کردن سطوح و دست استفاده کرد؟
تاثیر سرکه بر کرونا

بهترین ضدعفونی کننده موجود برای مقابله با کرونا چیست؟ آیا استفاده از سرکه برای کرونا و از بین بردن ویروس کوید ۱۹ یا پیشگیری از ورود آن موثر است؟ تاثیر ضدعفونی سطوح با سرکه یا غرغره کردن آب و نمک و سرکه برای پیشگیری از بیماری کرونا چقدر صحت دارد؟ در ادامه این مطلب از مجله دلتا به پاسخ این سوال‌ها و تاثیر سرکه بر کرونا می‌پردازیم.

ضدعفونی سطوح

تاثیر سرکه بر کرونا چقدر صحت دارد؟

بر اساس گفته یک کارشناس بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی گیلان اگرچه اسیدها نابودکننده ویروس کرونا هستند، اما سرکه از درجه اسیدی پایینی برخوردار است، بنابراین ضد عفونی کننده چندان قوی برای کرونا نیست.

با این حال برای از بین بردن ویروس‌های روی سطح دست و صورت یا سطوح مختلف، در صورتی که دسترسی به مواد شوینده ندارید، می‌توانید ترکیب الکل و سرکه را به کار ببرید. همچنین می‌توانید از سرکه و آب اکسیژنه البته به صورت کاملا جداگانه برای ضدعفونی سطوح استفاده کنید. در هر صورت باید از شوینده‌هایی استفاده کرد که چربی را نابود کنند.

ضدعفونی دست

برای تمیزکردن آشپزخانه نیز در صورت عدم دسترسی به محلول‌های ضدعفونی، می‌توانید از مواد ضدعفونی کننده طبیعی مانند سرکه استفاده کنید؛ به این منظور نسبت مساوی از سرکه و آب را در یک لیوان یا کاسه بریزید و حرارت دهید تا یک مایع غلیظ به دست آید، سپس با استفاده از یک اسفنج آغشته به محلول، سطوح مختلف را پاک و ضدعفونی کنید.

آیا غرغره کردن آب با نمک یا سرکه از بیماری کرونا جلوگیری می کند؟

به علت ناشناخته بودن بیماری کووید ۱۹ و همه‌گیر شدن آن، ادعاهایی برای درمان یا پیشگیری از این بیماری مطرح شده است. از جمله این ادعاها استفاده از آب به همراه نمک یا سرکه است. ادعا شده که این ویروس چند روز در گلو باقی می ماند و سپس علائم بیماری نمایان می شوند. به همین دلیل استفاده از آب گرم به همراه نمک و سرکه می‌تواند باعث خفیف‌تر شدن بیماری شود.

خواص سرکه

شواهد موجود در زمینه پاسخ به این سوال 

سال‌ها است که از این روش برای خوب شدن گلودرد و سرماخوردگی‌ها استفاده می‌شود. اما مدارک علمی مبنی بر اثربخش بودن آن در مقابل ویروس کرونا بدست نیامد. همچنین بر اساس یافته‌ها‌ی علمی در دسترس، ادعای باقی‌ماندن این ویروس در گلو و بینی نیز صحیح به‌نظر نمی‌رسد و احتمالا این موضوع بر مبنای دوره نهفتگی ویروس در بدن (در دوره نهفتگی ممکن است فرد علامتی نداشته باشد اما می‌تواند ویروس را به دیگران انتقال دهد) بیان شده و ناشی از درک نادرست از دوره نهفتگی ویروس است.

سازمان بهداشت جهانی در این زمینه بیان کرده است که استفاده از آب‌ نمک برای شستن بینی مبنای علمی ندارد و استفاده از آن، فقط برای تسریع روند بهبودی از سرماخوردگی معمولی در برخی مقالات دیده شده است. بر اساس اعلام یکی از بیمارستان های ووهان چین، توصیه شده مردم به این روش اعتماد نکنند.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند بیماران کرونایی هرگز این غذاها را نخورند!

۱۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۱ آبان ۱۴۰۰ در ۸:۱۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ در ۰:۱۰ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ در ۸:۵۳ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ در ۷:۰۳ ب٫ظ

    عالیبود. من. یکی. ازطرفدا. راشماهستم

    پاسخ

  6. ناشناس

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ در ۷:۰۳ ب٫ظ

    عالیبود. من. یکی. ازطرفدا. راشماهستم

    پاسخ

    • ملیکا وحیدی فر

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ در ۸:۴۲ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما.

      پاسخ

  7. ناشناس

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ در ۵:۲۵ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ در ۵:۰۷ ب٫ظ

    دلتا ۲۰

    پاسخ

    • ناشناس

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ در ۶:۵۱ ب٫ظ

    • ناشناس

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ در ۰:۱۰ ق٫ظ

  9. ناشناس

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ در ۴:۵۷ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ در ۴:۵۶ ب٫ظ

  11. ناشناس

    ۱۶ آذر ۱۳۹۹ در ۱۲:۵۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…