۷ ترفند شگفت‌ انگیز در طراحی داخلی

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
امروزه طراحی داخلی یک علم نوین و پیشرفته به حساب می آید که توانسته است تغییرات شگفت انگیزی را در محیط زندگی انسان ها ایجاد کند.
طراحی داخلی

رفتارهای ما بسیار متأثر از محیط اطرافمان است. طراحان داخلی همیشه سعی کرده‎اند که با طراحی داخلی شگفت انگیزشان محیط را برای ما جذاب تر کنند. تا بحال فکر کرده‎اید که چرا نور رستوران­ها کم است و در برخی از این مکانها هیچ پنجره‎ای وجود ندارد؟

در این گزارش از مجله دلتا ۷ ترفند طراحی داخلی که شما را ترغیب می‎کند کدام فضا را انتخاب کنید، آورده شده است.

رنگ آبی

گفته می شود که آبی هنگام استفاده به عنوان رنگ دیوار، به آرامش فضا کمک می‎کند، به همین سبب  اغلب این رنگ در اتاق خواب استفاده می‎شود. آبی کمرنگ  همچنین در مراکز آب درمانی و سلامتی برای ایجاد آرامش در بیماران به­ کار می‎رود.

طراحی داخلی

 قراردادن آینه روی دیوار

کاربرد دیوارهای آینه‎ای فقط برای سرگرمی یا درهای گنجه­‎های آپارتمان­های قدیمی نیست بلکه از آینه بصورت خیلی هوشمندانه برای محیط‎های  کوچک استفاده می‎ شود که عمق فضا را بیشتر نشان دهد.

 قراردادن آینه روی دیوار

کف­ های سیاه و سفید

بررسی‎ها نشان می­ دهد که پیوستگی سیاه و سفید در یک فضای بزرگ  ناخودآگاه این ذهنیت را  ایجاد می­‎کند که مسیر ناهموار است و هرچه سریعتر باید از این مکان عبور کرد. این تاکتیک بیشتر در مکان های پرترافیک مانند لابی‎ها ، کافه تریا و … . کاربرد دارد.

کف­ های سیاه و سفید

کف پوش‎ های طرح دار

اینگونه کف پوش‎ها برای عریض نشان دادن راهروها کاربرد دارد و باعث می شود فضاهای کوچک­ بزرگ­تر نشان  داده شوند.

 کف پوش‎ های طرح دار

ناهار خوری سبزرنگ

رنگ سبز به عنوان ساده ترین رنگ ها برای چشم انسان شناخته شده است و باعث ایجاد تمرکز بیشتر می‎شود. همچنین رنگ سبز بکار برده شده روی دیوار باعث احساس گرسنگی می‎ شود که رنگی مناسب برای اتاق  ناهارخوری است.

ناهار خوری سبزرنگ

ترفند های فروش

آیا تا به حال گذرتان به یک فروشگاه افتاده است که بوی نان تازه را احساس کنید  اما بعد در اوج گرسنگی متوجه شوید که خبری از نان تازه نیست؟ این ترفندی است که بتازگی فروشگاه ها برای فروش محصولات شان آنرا بکار می‎بندند و از دستگاه هایی  که بوی محصول مورد نظرشان را در هوا پخش می کند استفاده می‎کنند.

ترفندهای فروش

فضا‎های بدون پنجره

 استفاده از فضا‎های بدون پنجره برای القای توقف زمان است، به همین دلیل برخی رستوران ها پنجره ندارند تا افراد با خیال راحت در آن فضا تا زمانی که مایلند بمانند و وقت گذرانی کنند.فضا‎های بدون پنجره

برای دیدن مطالب بیشتر در مورد معماری های خاص ، دکوراسیون داخلی و محوطه سازی از مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…