۵ دلیل برای اینکه به گرجستان سفر کنید

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
گرجستان موقعیت تاریخی و فرهنگی عجیبی در منطقه دارد. تفلیس پایتخت این کشور در حالی که شهری اروپایی محسوب می‌شود اما حال و هوای شرقی هم دارد.
سفر به گرجستان

دیدنی های تفلیس به عنوان بزرگترین شهر کشور گرجستان شما را مجذوب خود خواهد کرد. این شهر با جمعیت ۱.۵ میلیون نفری خود پایتخت گرجستان است و جاهای دیدنی در خود جای داده است. میدان آزادی و خیابان روستاولی تفلیس گرجستان, دریاچه لیسی ,محله حمام ها, پارک آبی, کلیسای صخره‌ای گرجستان, پارک ریکه تفلیس گرجستان ,پل صلح, کلیسای جامع تثلیث, شهر سیقناقی, شهر سنگی اوپلیستیخه از مناطق دیدنی گرجستان هستند. در مجله دلتا ۵ دلیل سفر به گرجستان را مطرح می‌کنیم.

طبیعت بی‌نظیر گرجستان

طبیعت بی‌نظیر گرجستان در کنار خونگرمی مردمان این سرزمین، یکی از دلایل سفر به این کشور است. دشت‌های فراخ و سرسبز شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

سفر به گرجستان طبیعت بی‌نظیر گرجستان

علاوه بر دشت‌های سرسبز، بلندترین قله اروپا به نام البروس با ارتفاع ۵۶۴۲ متر هم در گرجستان قرار دارد. یکی از مورد توجه‌ترین قله‌ها برای صعود کوهنوردان است.

تنوع غذا و نوشیدنی

کسانی که قصد دارند به گرجستان سفر کنند قید گرفتن رژیم را بزنند. در این کشور نمی‌توانید از غذاهای متنوع و نوشیدنی‌های درجه یک روی برگردانید. جالب است بدانید غذا و نوشیدنی گرجستان بعد از ایتالیا، فرانسه و اسپانیا در رتبه چهارم اروپا قرار دارد.

تنوع غذا و نوشیدنی

قرار گرفتن در مسیری مابین اروپا، شرق میانه و آسیا این تنوع غذایی گرجستان را به وجود آورده است. به گفته بسیاری از کسانی که به گرجستان سفر کرده‌اند بهترین کباب‌ها را می‌توان در گرجستان خورد.

گرجستان مقصدی ارزان

گرجستان مقصد گردشگری ارزانی است. می‌توانید با هر سطح درآمدی به آن سفر کنید. اگر تور گران‌تری بخرید هتل‌های لوکس دارد که پذیرای شما باشد و اگر بودجه کمتری در نظر باشد برای آن هم هتل و امکانات مناسب وجود دارد. حمل و نقل در آن گران نیست و هر تفریحی با توجه به بودجه جیب در این کشور مهیاست.

گرجستان مقصدی ارزان

شهر ساحلی باتومی

زیباترین ساحل دریای سیاه در این شهر قرار دارد. مهمترین نکته این شهر این است که حتی در فصل زمستان هم می‌توان به این شهر سفر کرد و شنا کرد. موقعیت جغرافیای این شهر طوری است که فاصله کوه تا دریا بسیار کم است، این یعنی می‌توان در یک روز هم اسکی کرد و هم شنا.

شهر ساحلی باتومی

جشنواره‌ بین‌المللی دریای سیاه جاز

وقتی سخن از فستیوال موسیقی جاز می‌شود بسیاری از نگاه‌ها به باتومی جلب می‌شود. هر ساله در ماه جولای باتومی میزبان جشنواره‌ بین‌المللی جاز دریای سیاه است و سازمان‌دهندگان این فستیوال بهترین خوانندگان و نوازندگان موسیقیِ جاز را از سراسر دنیا به این جشنواره دعوت می‌کنند. در طول مدت این جشنواره تعداد زیادی از گروه‌های موسیقی و علاقه‌مندان موسیقی جاز گردهم می‌آیند و شهر حال‌وهوای خاصی پیدا می‌کند.

جشنواره‌ بین‌المللی دریای سیاه جاز

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری بیشتر “باتومی؛ شهر ساحلی گرجستان” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…