خانه کوچک خود را بزرگ‌تر نشان دهید!

۷
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
از تغییراتی که نسبت به گذشته اتفاق افتاده و به‌وضوح شاهد آن هستیم، کوچک‌تر شدن فضای خانه‌ها و گسترش آپارتمان‌نشینی است.
دکور خانه‌ کوچک

طراحی داخلی و چیدمان منزل کوچک همیشه چالش برانگیز است. زیرا باید به شکلی انجام شود که علاوه بر زیبایی بتوان از سانتی‌متر به سانتی‌متر فضا تا جای ممکن استفاده نمود. در این نوشتار از مجله دلتا می‌خواهیم چند پیشنهاد برای دکور خانه‌ کوچک را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

نشیمن

بدون شک اولین فضایی که در هر خانه‌ای به چشم می‌آید فضای نشیمن و پذیرایی است. نشیمن نقش اساسی و مهمی را در تبیین کلی دکوراسیون داخلی خانه ایفا می‌کند.
نشیمن خانه کوچک
  • انتخاب مبل: مبلمان L شکل یکی از بهترین انتخاب‌ها برای فضاهای کوچک مربع شکل است. حتی شاید با داشتن یکی از آن‌ها نیازی نباشد که از صندلی یا مبل دیگری در این فضا استفاده کنید؛ بنابراین از شلوغ شدن فضا نیز جلوگیری خواهید کرد.
  • انتخاب رنگ: برای اینکه کوچک بودن فضای خانه‌ کمتر به چشم بیاید از رنگ سفید در طراحی دکوراسیون داخلی خانه‌ بهره بگیرید. رنگ سفید و خنثی نور را بیشتر منعکس کرده  و به دلیل روشنایی که در فضا ایجاد می‌کند به بزرگ‌تر جلوه دادن آن کمک خواهد کرد.
  • استفاده از آینه: آینه با انعکاس تصاویر و رنگ‌ها، کمک بسیار زیادی به بزرگ‌تر نشان دادن فضاهای مختلف خانه می‌کند. به این منظور می‌توان یکی از دیوارهای نشیمن خانه را آینه‌کاری نمود.

آشپزخانه

از آنجایی ‌که آشپزخانه یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر خانه‌ای به‌حساب می‌آید، باید برای دکوراسیون و چیدمان آن نهایت دقت و تمرکز را به خرج داد.
آشپزخانه کوچک
  • استفاده از سطوح براق و سفید: با کمک سرامیک‌، سنگ‌ و کابینت‌های براق و سفید می‌توانید جذابیت خاصی به آشپزخانه ببخشید. هم‌چنین این سطوح باعث انعکاس نور در فضا شده و آشپزخانه را نیز بزرگ‌تر نشان خواهند داد.
  • استفاده از کابینت با در شیشه‌ای: استفاده از در شیشه‌ای کابینت باعث می‌شود تا وسایل داخل کابینت دیده‌شده و از طرفی هم از گردوخاک گرفتن و کثیفی آن جلوگیری شود.

اتاق‌خواب

اگرچه دکوراسیون فضای اتاق‌خواب بسیار سلیقه‌ای است، اما می‌توانید برای بزرگ‌تر دیده شدن فضا به انجام این دو پیشنهاد کاربردی بپردازید.
اتاق خواب کم جا
  • تخت‌خواب تاشو: این نوع تخت‌ها در دو نوع تاشو به‌صورت افقی و عمودی در بازار موجود هستند. می‌توانید با توجه به فضای موجود در اتاقی که قرار است تخت در آن نصب شود نوع مناسبی از آن را انتخاب کنید.
  • تابلوهای عمودی: اگر به نصب تابلوهای هنری یا عکس‌های شخصی در اتاق‌خواب خود علاقمند هستید، ترجیحا  از تابلوهای عمودی استفاده کنید تا ارتفاع دیوارها بلندتر به نظر بیاید. همچنین از نصب تابلو در مرکز دیوار خودداری کنید، چراکه باعث می‌شود نگاه به آن نقطه متمرکز شده و کوچکی دیوار و اتاق بیشتر به چشم بیاید.

سرویس بهداشتی

ترفندهای دکوراسیونی، همیشه می‌تواند راه‌گشای دکور خانه‌ کوچک باشد. زمانی که فضای سرویس بهداشتی‌ کوچک است با کمک ترفندهای طراحی هوشمندانه می‌توانید به‌سادگی فضای آن را دو برابر کنید.
سرویس بهداشتی
  • استفاده از شیرآلات و فلاش تانک توکار: استفاده از شیرآلات، لوله‌کشی و فلاش تانک توکار باعث می‌شود تا هم آشفتگی‌های بصری فضا حذف شود و هم سرویس بهداشتی بزرگ‌تر به چشم بیاید.
  • تلفیق حمام و توالت: در سرویس بهداشتی‌های کوچک معمولاً فضای حمام و توالت مشترک است. در این صورت می‌توان این دو فضا را با استفاده از دیوار شیشه‌ای از هم تفکیک کرد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات دکوراسیون مطلب تغییر دکوراسیون منزل با کمترین هزینه را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ تیر ۱۴۰۰ در ۳:۳۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۰ تیر ۱۴۰۰ در ۳:۰۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۰ تیر ۱۴۰۰ در ۲:۲۹ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۰ تیر ۱۴۰۰ در ۱۲:۱۲ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۰ تیر ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۳ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۵ آذر ۱۳۹۹ در ۱۲:۳۲ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۸ آذر ۱۳۹۹ در ۷:۴۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…