تالاب میقان؛ میزبان پرندگان مهاجر

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
میقان تالابی در استان مرکزی ست که بین شهرهای اراک و داوودآباد قرار دارد.
تالاب میقان

امروز راهی یکی از زیباترین و خاص‌ترین تالاب‌‌‌‌های ایران، تالاب میقان اراک شدیم تا از نزدیک با این جاذبه طبیعی خاص و غنی آشنا شویم. در این مطلب در مورد وضعیت تالاب میقان و طبیعت منحصربه‌فرد آن اطلاعات جذابی به دست می‌آوریم و سفری مجازی به این جاذبه دیدنی اراک انجام می‌دهیم. اگر می‌خواهید تفریحات تالاب میقان اراک را بدانید و با لانه درناهای خاکستری بیشتر آشنا شوید مجله دلتا را همراهی کنید.

پرنده نگری

تالاب میقان یکی از ده تالاب مهم کشور از نظر پرنده‌نگری به حساب می‌آید و هر ساله به ویژه در فصل پاییز و زمستان میزبان پرندگان مهاجری می‌شود که هر جایی نمی‌توان آن‌ها را دید. به همین خاطر معمولا علاقه‌مندان به پرنده‌نگری از این فرصت بهره‌مند می‌شوند و از این تالاب بی‌نظیر بازدید می‌کنند.

تالاب میقان پرنده نگری

در این تالاب شما می‌توانید در فصل پاییز شاهد درناهای خاکستری مهاجری باشید که هر سال برای تهیه غذا به این تالاب می‌آیند. از دیگر گونه‌های ثبت شده در این تالاب می‌توان به فلامینگوها، چوب پا، سرخمائی، آنقوت، بوتیما، خوتکا، آبچلیک، کاکایی، غاز وحشی و… اشاره کرد.

عکاسی از پرندگان

از آن جا که تالاب میقان یکی از تالاب‌های مهم گونه‌های خاص پرنده در کشور محسوب می‌شود، فعالیت پرنده‌نگری و به دنبال آن عکاسی از پرندگان جزو فعالیت‌های محبوب در این تالاب است. شما می‌توانید در فصول مناسب به ویژه پاییز و زمستان در این منطقه حضور پیدا کنید و با رعایت نکات اصولی پرنده‌نگری به ثبت تصاویر زیبا از گونه‌های مهاجر بپردازید.

عکاسی از پرندگان

عکاسی شب

علاوه بر عکاسی از پرندگان، به دلیل نزدیکی تالاب به منطقه کویری میقان و نبود آلودگی نوری، فرصت این را دارید تا عکاسی از ستارگان و آسمان زیبای شب را نیز در این منطقه تجربه کنید.

عکاسی شب

کمپ

اگر اهل طبیعت گردی هستید و یا دوست دارید تا طلوع و غروب زیبای خورشید در تالاب میقان را ببینید و فرصت کافی برای عکاسی و تماشای پرندگان داشته باشید، توصیه می‌کنیم که کمپ زدن در تالاب میقان را در سفر خود به این منطقه از قلم نیندازید.

کمپ

نکته بسیار مهم

نیزارها، مرغزارها و پوشش گیاهی اطراف تالاب‌ها معمولا خیلی سریع آتش می‌گیرد و از این طریق آتش به سرعت در سراسر تالاب پخش می‌شود. تاکنون این تالاب چندبار درگیر آتش‌سوزی‌های بزرگ شده است که این امری بسیار خطرناک و تهدیدآمیز برای اکوسیستم تالاب‌ها محسوب می‌شود، بنابراین تلاش کنید از روشن کردن آتش بپرهیزید و از گازهای پیک‌نیک کوچک برای تهیه خوراک استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی بیشتر با جاذبه‌های گردشگری مطلب “جشن انگور ؛ ارومیه ، اراک” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…