طراحی اتاق کار در منزل

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
این روزها با شیوع بیماری کرونا اغلب افراد ترجیح می‌دهند در خانه بمانند و در این حالت باید فضای دنج و مناسبی در خانه برای انجام کار وجود داشته باشد.
اتاق کار خانگی

دفتر کار خانگی

فرقی نمی‌کند که از قبل یک فریلنسر بودید یا در این روزهای کرونایی به دورکاری از خانه روی آورده‌اید. در این نوشتار از مجله دلتا سعی کردیم تا با پرداختن به چندین ایده برای طراحی اتاق کار خانگی ، بگوییم چگونه می‌توانید در محیط خانه جایی را نیز به عنوان فضای کار در نظر بگیرید. به طوری که علاوه بر کارآمد بودن، بخشی از دکوراسیون منزل‌ نیز باشد.

دفتر کار

جاهای دنج خانه را شناسایی کنید!

برای دکوراسیون دفترکار کوچک در منزل قبل از هر کاری باید مناسب‌ترین مکان برای این منظور را شناسایی کنید. این مسئله هم به نقشه‌ خانه بستگی دارد و هم به روحیه‌ی فردی وابسته است. در ادامه چند مکان مناسب خانه برای دکوراسیون دفترکار خانگی را پیشنهاد می‌دهیم:

اتاق کار

دفتر کار خانگی زیر پنجره

زیر پنجره‌ یکی از بهترین مکان‌‌ها برای طراحی اتاق کار در منزل است. اینکه پنجره‌ اتاق‌خواب را برای طراحی دفترکار خانگی انتخاب کنید یا پنجره‌ پذیرایی، به روحیه‌ شخصی و البته نقشه‌ خانه بستگی دارد.

مهم‌ترین مزیت انتخاب زیر پنجره به عنوان یک دفترکار کوچک نور کافی و طبیعی آن است. چون اگر کارتان با لپ‌تاپ باشد، لپ‌تاب پشت به نور است و اصلا اذیت نمی‌شوید. اگر هم با کاغذ یا چیزهای دیگر سر و کار دارید مسلما کنار پنجره بهترین و پر نور ترین جا در روز برای کار کردن است.

دفتر کار خانگی

دفتر کار خانگی کنج دیوار

کنج‌ و گوشه‌های خالی خانه مثل گوشه‌ اتاق‌خواب، گوشه‌ پذیرایی یا حتی گوشه‌ دیواری در آشپزخانه نیز می‌تواند مکان مناسبی باشد تا از کم‌ترین فضا بیشترین استفاده را کنید. یک میز باریک سه‌گوش، قفسه‌بندی و تامین نور تمام کارهایی‌ست که باید به منظور طراحی اتاق کار در منزل انجام دهید تا یکی از گوشه‌های بی‌استفاده‌ خانه را تبدیل به یک دفتر کار خانگی شیک و کاربردی کنید.

طراحی اتاق کار

دفتر کار خانگی زیر راه پله

چیدمان دفترکار خانگی در زیر راه پله مسلما از فضایی وسط پذیرایی آسان‌تر است. یعنی با خیال راحت می‌توانید دیزاین متفاوتی داشته باشید بدون اینکه هارمونی کلی فضا به هم بخورد. این به این دلیل است که فضای زیر راه پله در خانه را می‌توان یک فضای کاملا جدا از کل خانه در نظر گرفت.

دکوراسیون اتاق کار خانگی

دفتر کار خانگی در اتاق خواب

دکوراسیون دفترکار در منزل می‌تواند بسیار چالش‌برانگیز باشد. مخصوصا وقتی بخواهیم فضای کار و استراحت را با هم ادغام کنیم. البته اگر شرایطش را دارید ترجیحا بهتر است که اتاق خواب را به عنوان فضایی برای دفتر کار خانگی انتخاب نکنید. اما اگر به هر دلیلی مثل کوچکی خانه مجبور به این کار هستید باید چند نکته را رعایت کنید:

طراحی اتاق کار خانگی

  1. سعی کنید فضای کار پشت به تخت‌خواب باشد تا تمرکزتان بر روی کار بیشتر شود و در حین کار مدام به فکر خواب و استراحت نباشید.
  2. اگر می‌توانید به کمک پارتیشن این فضا را از محل خواب جدا کنید. این کار کمک می‌کند تا در هنگام استراحت راحت‌تر بوده و آرامش بیشتری داشته باشید.
  3. سعی کنید میز کار را همیشه خلوت نگه دارید تا از آشفتگی ذهنی در اتاق‌خواب در امان باشید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات دکوراسیون مطلب “ویژگی‌های دکوراسیون اتاق کار خانگیرا بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۲ آذر ۱۳۹۹ در ۰:۲۸ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…