دیدنی های بانه؛ بازار مرزی ایران

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بانه شهری مرتفع در استان کردستان است که به دلیل قرارگیری در میان طبیعت بکر کوهستان، دیدنی‌های بسیاری برای طبیعت دوستان دارد.
دیدنی های بانه

از بانه عموما به‌عنوان یک بازار مرزی یاد می‌شود که واردات و صادرات در این شهر رونق خاصی به آن داده است؛ اما طبیعت بکر این منطقه نیز زبانزد است. این شهر جنگل‌های طبیعی و بزرگ بلوط دارد. اگر به قصد خرید به این شهر سفر می‌کنید، فراموش نکنید تا از جاذبه‌های طبیعت آن نیز دیدن کنید. با مجله دلتا همراه باشید تا با دیدنی های بانه بیشتر آشنا شوید.

غار شوی

غار شوی که در میان طبیعت دوستان و غارنوردان شهرت بالایی دارد، در نزدیکی شهر بانه واقع شده است. این غار در روستایی با همین نام قرار دارد. ارتفاع دهانه ورودی غار حدود یک متر و عرض آن حدود دو متر است که نسبتا دهانه‌ایی کوچک دارد. پس از ورودی از دهانه غار و گذر از چند متر مسیر افقی، پرتگاهی قرار دارد که در سمت راست آن با شیبی تند و طولانی به شعبه اصلی غار منتهی می‌شود.

دیدنی های بانه غار شوی

کوه آربابا

کوه آربابا در استان کردستان با ارتفاع حدود دو هزار متر از نمادهای زیبایی و حماسی بانه است که مردم این شهر از آن برای گذران اوقات فراغت خود استفاده می‌کنند. داستان‌های گوناگونی از علت نام‌گذاری این طبیعت مطرح است که هیچ کدام سندیتی ندارد.

کوه آربابا

پارک‌های کوهستانی دوکانان و پیرمراد

پارک‌های کوهستانی دوکانان و پیرمراد در نزدیکی یکدیگر روی دامنه کوه آربابا واقع شده‌اند. این دو پارک کوهستانی مشرف به شهر بانه هستند. هر ساله نمایشگاه صنایع دستی این منطقه در این پارک‌های کوهستانی برگزار می‌شود. در گذشته اهالی شهر از پارک پیرمراد به‌عنوان زیارتگاهی استفاده می‌کردند و هر چهارشنبه به زیارت پیرمراد می‌رفتند.

دریاچه سد بانه

دریاچه سد بانه در مسیر جاده سقز به بانه قرار دارد که طبیعت و پوشش گیاهی اطراف آن، زیبایی خاصی به این دریاچه بخشیده است.

دریاچه سد بانه

روستای شوی

روستای شوی از قدیمی‌ترین و پرجمعیت‌ترین روستاها و از دیدنی های بانه محسوب می‌شود که در شمال غربی آن واقع شده است. بزرگ‌ترین دشت بانه، دشت شوی نیز در این روستا قرار دارد. همچنین این روستا پرآب‌ترین بخش این ناحیه به شمار می‌رود. طبیعت بکر، چشمه مرکزی شوی، غار شوی و رودخانه نژو از جاذبه‌های دیدنی این روستا است.

روستای شوی

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری بیشتر “تفریحات دریاچه زریوار مریوان” را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. مهدی

    ۶ آبان ۱۳۹۹ در ۲:۱۵ ب٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

    • سارا خضری

      ۸ آبان ۱۳۹۹ در ۱۲:۱۰ ب٫ظ

      از اینکه مجله دلتا رو مطالعه می‌کنید ممنونیم

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…