اگر خانه کوچک دارید، با نور و رنگ بزرگش کنید!

۸
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
برای اینکه خانه‌های کوچک فضایی دلباز داشته باشند و بتوانید بهترین استفاده را از آن ببرید، باید این نکات هوشمندانه را رعایت کنید.
بزرگتر نشان دادن خانه

اگر خانه‌ کوچکی دارید از شلوغ‌کردن محیط پرهیز کنید و از کوچک‌ترین فضا، بهترین استفاده‌ کاربردی را ببرید. در این نوشتار از مجله دلتا چند راهکار برای بزرگتر نشان دادن خانه را با هم مرور می‌کنیم.

از رنگ روشن و مونوکروم استفاده کنید

رنگ تیره باعث کوچک دیده‌شدن فضا می‌شود، در حالی که رنگ‌های روشن به بزرگتر نشان دادن خانه کمک می‌کند. برای این کار می‌توانید از طیف رنگ کرم استفاده کنید تا فضا را روشن‌تر نشان بدهد. سعی کنید رنگ اثاث خانه را نزدیک به رنگ باقی وسایل‌ها و دیوار یا حداقل در یک طیف رنگی انتخاب کنید. تشابه رنگ باعث یک‌دست دیده‌شدن وسایل‌ها و در نتیجه بزرگ دیده‌شدن فضا می‌شود.

خانه بزرگتر

آینه را فراموش نکنید

استفاده از آینه در دکوراسیون خانه روش بی‌نظیری است که به‌وسیله آن می‌توان حتی کوچک‌ترین فضا‌ها را بزرگ نشان داد. آینه به‌وسیله انعکاس نور، چه نور طبیعی خورشید یا نور مصنوعی، فضا را روشن‌تر نشان می‌دهد. آینه را در راستای نقطه تمرکز اتاق قرار دهید. در برابر دیوار اصلی اتاق آینه‌ای بزرگ قرار دهید. این کار باعث دراز و بلند دیده‌شدن اتاق می‌شود. اگر آینه را روی دیوار مقابل پنجره نصب کنید، اتاق را بزرگ‌تر و روشن‌تر نشان می‌دهد.

فضا را شلوغ نکنید

هرچقدر که در اتاق لوازم بیشتری قرار دهید، کوچک‌تر به نظر می‎رسد؛ بنابراین از خریدن لوازمی که کاربرد ندارند، خودداری کنید. اگر فضای کوچکی دارید، به خریدن یک دست کامل مبلمان فکر نکنید و تنها به تعدادی که نیازتان است، بخرید. از گذاشتن صندلی و میز اضافه خودداری کنید. دیوار را با آویزان‌کردن تابلو و نقاشی زیاد شلوغ نکنید.

بزرگتر جلوه دادن خانه

در چیدمان اثاثیه بازنگری کنید

وقتی فضای کوچکی دارید، کوچک‌ترین تغییر‌ها هم بزرگ به چشم می‌آیند. لوازم را نزدیک‌تر به دیوار‌ها قرار دهید و در وسط اتاق نچینید. حتما تخت‌خواب را گوشه اتاق قرار دهید. از مشخصه‌های اتاق بزرگ این است که بتوانید به‌راحتی در آن حرکت کنید و اثاثیه را طوری قرار دهید که مانع رفت‌وآمد نشوند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات دکوراسیون  مطلب “دکوراسیونی برای بلند جلوه دادن سقف کوتاه” را در مجله دکوراسیون دلتا بخوانید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۵ بهمن ۱۳۹۹ در ۶:۰۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲ بهمن ۱۳۹۹ در ۱۱:۵۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲ بهمن ۱۳۹۹ در ۱۱:۵۶ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱ بهمن ۱۳۹۹ در ۱۰:۰۹ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۸ دی ۱۳۹۹ در ۹:۵۰ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۸ دی ۱۳۹۹ در ۹:۱۳ ق٫ظ

  7. محمدرضاراسخی

    ۲۹ آبان ۱۳۹۹ در ۷:۴۴ ب٫ظ

    بسیارعالی

    پاسخ

  8. ناشناس

    ۲۵ آبان ۱۳۹۹ در ۴:۵۳ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…