انقلابی خیره کننده در تماس‌های تصویری!

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پژوهشگران کانادایی در آخرین پژوهش‌ خود، موفق به ابداع سیستمی شدند که با استفاده از آن افراد می‌توانند به‌صورت فیزیکی همزمان در چند نقطه جهان حضور پیدا کنند.
تصاویر هولوگرام

پژوهشگران موفق به ساخت سیستمی برای ویدیو کنفرانس‌ها شدند که حضور فیزیکی در چند نقطه از جهان را با استفاده از تصاویر هولوگرام امکان‌پذیر می‌کند. در ادامه این مطلب از مجله دلتا درباره کاربرد تصاویر هولوگرام برای ویدیو کنفرانس‌ها می‌خوانید.

بسیاری از افرادی که با ویدیو کنفرانس (برقراری ارتباط زنده صوتی و تصویری بین نقاط مختلف جغرافیایی دور و نزدیک)، سر و کار دارند با این مشکل روبرو شده‌اند که ارتباط تصویر آن‌ها بسیار بی‌کیفیت بوده است.

برای رفع مشکل ویدیو کنفرانس، به‌تازگی پژوهشگران و محققان  دانشگاه کویین کانادا موفق به ابداع سیستمی شدند که توسط آن، افراد می‌توانند به‌صورت فیزیکی از طریق سیستم‌های ثبت تصاویر هولوگرام همزمان به چند نقطه جهان انتقال پیدا کنند.

این سیستم که «TeleHuman ۲» نام دارد، بعنوان اولین سیستم کنفرانس ویدیویی واقعی هولوگرافی شناخته شده است که به ‌وسیله آن برای افراد این موقعیت فراهم شده است که در جریان کنفرانس ویدیویی حضور فیزیکی داشته باشند.

تصاویر هولوگرام

نحوه کار این سیستم

این سیستم با استفاده از چند دوربین حرفه‌ای از فرد یا اشیا تصاویر متحرک سه بعدی تهیه می‌کند. این کار با کمک پروژکتور‌ هوشمند انجام شده و اطراف آن یک غلاف استوانه‌ای قرار دارد.

دوربین‌های تعبیه شده، تصاویری از تمام زاوایای شیء یا انسان گرفته و به پروژکتور‌ها انتقال می‌دهند، این پرژکتورها تصاویر هولوگرام را به لوله متصل کرده و در نهایت تصویر را به‌طور همزمان انتقال می‌دهند.

به گفته مدیر این پژوهش‌: ما در نهایت می‌توانیم مردم و البته اشیا را با کمک یک هولوگرام در اینترنت در فاصله زمانی بسیار کمی جا‌به‌جا کنیم. برای این کار نیاز به کلاه یا لباس خاص و یا شرایط پیچیده نیست. در حال حاضر این طرح در مرحله آزمایش است.

تصاویر هولوگرام

پیشنهاد مطالعه: مطلب ایلان ماسک مشکل اینترنت ایران را حل می‌کند! را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ آذر ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲ مهر ۱۴۰۰ در ۴:۵۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…