۵ شهر فنلاند که باید دید

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
 چشم اندازهای باورنکردنی، طبیعت بکر و نظام سیاسی نسبتا آزاد و مدرن، از ویژگی های مثبت فنلاند می باشد.
شهر فنلاند

در فصل زمستان شفق قطبی در شمالی‌ترین نقطه این کشور قابل مشاهده است. در ماه‌های گرم سال نیز اغلب فنلاندی‌ها برای شنا، ماهیگیری، خوردن کباب و مهم‌تر از همه استفاده از سونا به کلبه‌های تابستانی خود می‌روند. در طول سفر به فنلاند، رفتن به شهر هِلسینکی دور از انتظار نیست، اما برنامه سفر شما به این کشور باید مقاصد دیگری غیر از پایتخت را نیز در بر گیرد. مجله دلتا در فهرست زیر به معرفی ۵ شهر فنلاند می‌پردازد.

تورکو

تورکو در امتداد ساحل صخره ای فنلاند جنوبی قرار گرفته است. این شهر در طول قرن نوزدهم پایتخت فنلاند بود و به باور برخی، این شهر قدیمی‌ترین منطقه فنلاند می‌باشد. جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی بی‌شماری در این منطقه وجود دارند که برجسته‌ترین آنها شامل قلعه تورکو متعلق به قرن سیزدهم، موزه‌های دوقلوی آیوآ وِتوس و آرس نُووا و محله لوستَرینماکی می‌باشد.
شهر فنلاند تورکو

پُوروُو

پُوروُو دومین شهر قدیمی در فنلاند است. این منطقه به خانه‌های چوبی زیبا و منحصر به فردش شهرت دارد. راه‌های دیگر برای گذراندن اوقاتی خوش در پُوروُو شامل گشت و گذار در کلیسای جامع قرن یازدهمی پُوروُو، بازدید از موزه پُوروُو و دیدن آثار قدیمی هنری منطقه و گردش در منطقه تجاری معروف برونبِرگ و خوردن شیرینی‌ها و شکلات‌های لذیذ می‌شود.
پُوروُو

ساوُونلینا 

ساوُونلینا شهری کوچک در قلب فینیش لِیک لَند است. این مقصد تاریخی زیبا ارزش یکبار سفر کردن را دارد. بدون شک بزرگترین جاذبه گردشگری این منطقه که در میان دریاچه سایما و جزایر متعدد آن قرار گرفته، اُولاوینلینا و یا قلعه سَنت اُولاف می‌باشد که در قرن پانزدهم ساخته شده است.
ساوُونلینا

رُووانییِمی 

اگر می خواهید زیبایی‌های لَپلَند را تجربه کنید، رُووانییِمی مقصد نهایی‌تان خواهد بود. اواخر جنگ جهانی دوم رُووانییِمی به طور کامل تخریب شد و به همین دلیل معماری اواسط قرن بیستم در طراحی ساختمان‌های سیمانی این منطقه دیده می‌شود. رُووانییِمی جاذبه‌های گردشگری متعددی دارد اما بهترین مکان در این میان خانه بابانوئل است.
رُووانییِمی

هِلسینکی 

هِلسینکی به عنوان پایتخت فنلاند، محبوب‌ترین مقصدی است که قطعاً دلتان نمی‌خواهد دیدن آن را از دست بدهید. برخی از مهمترین جاذبه‌های کنونی این شهر شامل کلیساهای متعددی است که مهمترین آنها کلیسای جامع لوتِران، کلیسای سنگی راک و کلیسای جامع اوسپِنسکی می‌باشند. ده‌ها موزه و گالری در هِلسینکی وجود دارند و در این میان، موزه ملی فنلاند که سیر تاریخ این کشور را می‌توان در آن مشاهده کرد، یکی از بهترین‌ها است.
هِلسینکی
پیشنهاد مطالعه: “معرفی مرکز حیدر علی اف جاذبه ی گردشگری باکو” را در مجله دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…