۷ نکته برای افزایش طول عمر لباس ها

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
طبیعتا اگر یک لباس را زیاد بپوشید، زودتر کهنه خواهد شد. برای این کار می‌توانید لباس‌ها را دسته‌بندی کنید.
افزایش طول عمر لباس

مراقبت نکردن از لباس‌ها باعث خرابی آن‌ها می‌شود و واقعا حیف است که طول عمر لباس‌‌ها را به علت سهل‌انگاری کاهش دهید. نکاتی که در این مطلب مجله دلتا به آن‌ها اشاره می‌کنیم، می‌توانند باعث افزایش طول عمر لباس شود.

افزایش طول عمر لباس

دسته بندی لباس‌ها

با اینکه این مسئله ممکن است خیلی بدیهی به نظر بیاید اما روی طول عمر لباس‌ ها تاثیر بسزایی دارد. خیلی از مردم همه چیز را با هم در ماشین لباسشویی می‌اندازند و رنگ، جنس پارچه و خصوصیات دیگر لباس‌ها را مد نظر ندارند. اگر پیراهنی قرمز را با شلواری سفید همزمان بشویید، متوجه اهمیت دسته‌بندی خواهید شد.

افزایش طول عمر لباس رنگ دادن

جین‌ها را زود به زود نشویید

لباس‌های جین لازم نیست که بعد از هربار پوشیدن شسته شوند، مگر اینکه لکه گرفته باشد. برای افزایش طول عمر لباس‌های جین ‌بهتر است بعد از سه بار پوشیدن، آن‌ها را بشویید؛ اما اگر کثیف به نظر نمی‌رسند می‌توانید چند دقیقه آن‌ها را در خشک‌کن قرار دهید.

نه به خشک‌کن!

با اینکه استفاده از خشک‌کن خیلی سریع و راحت است اما به بیشتر لباس‌ها آسیب می‌زند و طول عمر شان را کاهش می‌دهد؛ در واقع خشک‌کن می‌تواند بسیار سریع‌تر از حالت عادی، پارچه لباس‌ها را سست و شل کند. برای حفظ و افزایش طول عمر لباس‌‌ها بهتر است صبور باشید و آن‌ها را آویزان کنید تا خشک شوند.

افزایش طول عمر لباس خشک کن

مواظب زیپ‌ها و دکمه‌ها باشید

همیشه قبل از انداختن لباس‌های زیپ‌دار در ماشین لباسشویی، زیپ آن‌ها را ببندید تا به لباس‌های دیگر گیر نکند و به آن‌ها آسیب نزند. در مقابل، بهتر است دکمه لباس‌ها را نبندید. اگر دکمه‌ها بسته باشند، به خود دکمه و جا دکمه‌ای، آسیب وارد می‌شود.

لباس‌ها را برعکس کنید

برعکس کردن لباس‌ها قبل از انداختن آن‌ها در ماشین لباسشویی و اتو کردن، می‌تواند کیفیت لباس را حفظ کند و از رنگ‌پریدگی آن جلوگیری کند. این نکته را حتما برای تی‌شرت‌ها و لباس‌هایی که پرز می‌دهنند، رعایت کنید تا طول عمرشان را افزایش دهید.

از سرکه سفید استفاده کنید

سرکه سفید می‌تواند به عنوان نرم‌کننده پارچه لباس‌ها عمل کند. سرکه سفید لکه و بویی برجای نمی‌گذارد. از سه چهارم پیمانه سرکه سفید هنگام شستشوی نهایی استفاده کنید.

عرق‌گیر بپوشید

پوشیدن عرق‌گیر یک راه حل ساده برای افزایش طول عمر لباس‌هاست. عرق‌گیر، عرق شما را می‌گیرد و باعث می‌شود زیر بغل لباس‌ها لک نشود.

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر مطلب “روش نگه داری لباس های پاییز و زمستانه” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ در ۹:۰۱ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…