ایده‌های متنوع برای چیدمان مبلمان راحتی

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پذیرایی نقش بسیار مهمی را در منزل دارد به خاطر اهمیت این اتاق باید مبلمانی که در آن می‌گذاریم یک فضای صمیمانه، زیبا و منعطف را داشته باشد.
چیدمان مبلمان راحتی

با توجه به معماری مشخصی که منازل دارند بیشتر اتاق‌های پذیرایی و نشیمن مستطیل شکل‌اند و چیدمانی که در این اتاق‌ها داریم بستگی به نقطه کانونی فضای اتاق دارد به این صورت که در بعضی از اتاق‌ها معماری اتاق جوری است که قسمت مورد توجه به مرکز اتاق شومینه یا پنجره‌ها یا حتی تلویزیون است. وقتی که مرکز کانونی اتاق مشخص باشد چیدمان هم طبق آن مشخص می‌شود. در این نوشته از مجله اینترنتی دلتا ایده‌های مختلف برای چیدمان مبلمان راحتی بررسی خواهیم کرد.

تنوع در چیدمان مبل

اینکه مبلمان را در منزل به چه صورت بچینید کاملاً بستگی به سلیقه دارد. برای اینکه این مبل‌ها را در سالن پذیرایی بچینیم باید فضای کافی بین دیوار و مبلمان و گوشه‌های اتاق قرار دهید و به این نکته توجه داشته باشید که افراد بتوانند به راحتی در اتاق پذیرایی جابجا شوند و برای تردد افراد مشکلی پیش نیاید.

مبلمان راحتی

 در چیدمان مبلمان راحتی به نقطه کانونی توجه کنید

نقطه کانونی فضای اتاق نقش بسیار مهم و چشمگیری در چیدمان مبلمان راحتی در محیط دارد و مبل‌ها با توجه به اینکه قسمت کانونی فضا چه باشد دیده می‌شود. زیرا این نحوه چیدمان موجب می‌شود که افرادی که در جای جای منزل نشسته‌اند، دید خوبی را نسبت به دکوراسیون  داخلی داشته باشند. مثلا همه بتوانند به شومینه یا تلویزیون دید و دسترسی داشته باشند.

تقسیم بندی خانه با مبلمان

اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که خوشبختانه منزل بزرگ دارید یا اتاق نشیمن بزرگ است می‌توانید با استفاده از مبلمان و چیدمان خاص آن اتاق را قسمت‌بندی کنید. در صورتی که این کار را انجام دهید علاوه‌بر اینکه فضای نشیمن دورهمی را در دست دارید، می‌توانید فضای اتاق را هم تقسیم‌بندی کنید که از آن استفاده‌های دیگری هم بتوانید بکنید.

چیدن مبلمان راحتی

چیدمان متقارن مبلمان در پذیرایی

از جذاب‌ترین مدل چیدمانی که در اتاق‌ نشیمن می‌تواند وجود داشته باشد و باعث شود که افراد در روبروی یکدیگر قرار بگیرند این است که مبلمان را به صورت متقارن بچینید. در این چیدمان افراد می‌توانند روبروی هم قرار بگیرند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با مطلب نکاتی که باید در تنظیم قولنامه در نظر بگیرید و موارد دیگر، مجله حقوقی دلتا را دنبال کنید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۲ دی ۱۳۹۹ در ۶:۰۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۰ دی ۱۳۹۹ در ۳:۵۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۶ آبان ۱۳۹۹ در ۹:۳۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…