سفر به کاستاریکا؛ طبیعت بکر

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کاستاریکا گنج اکولوژیک جهان و منطقه‌ای مملو از تنوع زیستی است.
سفر به کاستاریکا

این کشور زیستگاه گونه‌های کم‌یابی از حیات وحش است، از لاک‌پشت‌های دوست داشتنی و قورباغه‌های ریز و درشت سبز گرفته تا تنبل‌ها و مورچه خوارها. اگر قصد سفر به کاستاریکا را دارید، به فکر برنامه‌ریزی درست و حسابی باشید. شاید بپرسید چرا برنامه‌ریزی؟ چون دیدنی‌ها و جاذبه‌های کاستاریکا آنقدر زیاد است که در یک سفر به همه آنها نخواهید رسید. در مجله دلتا نگاهی به این جاذبه‌ها می‌اندازیم.

پارک ملی آتشفشان Poás

پارک ملی آتشفشان Poás یکی از حیرت‌انگیزترین نقاط منطقه Alajuela در کاستاریکا است. دهانه بزرگ این آتشفشان نمادی از قدرت زمین است. این آتشفشان آخرین بار سال ۱۹۱۰ فوران کرد. با وجود زیبایی‌های طبیعت در کنار این خشم زمین این آتشفشان امروزه به یک از جاذبه‌های طبیعی کاستاریکا تبدیل شده است.

سفر به کاستاریکا پارک ملی آتشفشان Poás

آبشار دل تورو

آبشار Del Toro بزرگ‌ترین و دیدنی‌ترین آبشار کاستاریکا در Alajuela است. نمای این آبشار بزرگ که از دل جنگل انبوه سرازیر می‌شود واقعا نفس‌گیر است. اگر قصد عکاسی از طبیعت را دارید در اطراف آبشار مناظر عالی و دیدنی وجود دارد.

آبشار دل تورو

آبشار لا فورتونا

با یک ساعت پیاده‌روی از مرکز شهر فورتونا به منظره‌ دیدنی آبشار لا فورتونا (la fortuna) می‌رسید که در نزدیکی آتشفشان آرنال (Arenal) قرار دارد. این آبشار ۷۵ متری یکی از خیره‌کننده‌ترین آبشارهای کاستاریکا است. رودخانه آرنال بعد از عبور از پیچ و تاب‌های کوهستانی در نزدیکی دهانه آتشفشان تبدیل به آبشار می‌شود و این زیبایی طبیعی را به وجود می‌آورد.

آبشار لا فورتونا

آتشفشان آرنال

اگر برای دیدن آبشار لا فورتونا رفتید، آتشفشان آرنال را هم از دست ندهید. این آتشفشان آخرین بار در سال ۱۹۶۸ فوران کرد و از آن سال به بعد یکی از جذابیت‌های طبیعی کاستاریکا شد. شکل مخلوطی آرنال سبب شده این آتشفشان به یکی از زیباترین عجایب طبیعی جهان نامگذاری شده است.

آتشفشان آرنال

پارک ملی Corcovado

پارک ملی Corcovado بزرگ‌ترین پارک ملی کاستاریکا است. این پارک با مساحت ۴۰۰ کیلومتر مربع و با تنوع زیستی خاص و متنوع در نشنال جئوگرافیک به عنوان مکانی با بیشترین میزان تنوع بیولوژیکی جهان معرفی شده است. از انواع تمساح‌های آمریکایی گرفته تا مورچه خوار و تنبل‌های دو انگشت و سه انگشت و جاگوارها در این پارک زندگی می‌کنند.

پارک ملی Corcovado

پارک ملی Tortuguero

رفتن به این پارک کمی سخت است چون فقط می‌توانید با هواپیما یا قایق به آنجا بروید. اما این سختی ارزشش را دارد، تنوع زیستی این پارک، آن را به طرز عجیبی متمایز و زیبا کرده است. یازده زیستگاه مختلف از جمله جنگل‌های بارانی، حرا، باتلاق‌ها، سواحل و تالاب‌ها در پارک ملی تورتو گوئررو وجود دارند و از همه جذاب‌تر این‌که، محل اصلی لانه لاک‌پشت‌های دریای سبز، Leatherbacks و لاک‌پشت‌های Hawksbill است.

پارک ملی Tortuguero

پارک ملی مانوئل آنتونیو

در نزدیکی دهکده عجیب و غریب مانوئل آنتونیو، مشهورترین پارک ملی کاستاریکا به نام پارک ملی مانوئل آنتونیو قرار دارد. این پارک زیستگاه طبیعی بسیاری از گونه‌های در معرض خطر از جمله میمون سنجابی است. سفر به کاستاریکا بدون دیدن این پارک، اشتباه بزرگی است.

پارک ملی مانوئل آنتونیو

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری بیشتر “گردشگری یونان، مهد تمدن جهان” را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…