واقعیت هایی درباره روسیه که نمی دانستید

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
روسیه پهناورترین کشور جهان است که در شمال اوراسیا قرار دارد.
واقعیت هایی درباره روسیه

روسیه، کشور شگفتی‌ها و زیبایی‌هاست. جایی که دیدن جاذبه‌های بی‌همتایش برای هرکسی لازم است. این کشور پهناور با وجود طبیعتی بی‌نظیر، معماری خارق‌العاده در ساختمان‌ها و تاریخ پربارش، بزرگ‌ترین کشور در جهان شناخته می‌شود. روسیه می‌تواند هر گردشگری را جادو کند. مسکو و سن پترزبورگ شهرهای بزرگی هستند که بیشترین جاهای دیدنی روسیه را در خود دارند. اگر شما هم دوست دارید با واقعیت هایی درباره روسیه آشنا شوید، در این مقاله از مجله دلتا همراه ما باشید.

با واقعیت های باورنکردنی روسیه آشنا شوید

  • از واقعیت‌های باورنکردنی روسیه می‌توان به حروف برجسته روی اسکناس‌ها اشاره کرد. این برجستگی‌ها برای افراد نابینا است که استفاده از آن‌ها را راحت‌تر می‌کند. البته در کشورهای دیگر مانند هند، کانادا و مکزیک نیز اسکناس‌هایی با این مشخصات وجود دارند.
  • شهر مسکو پایتخت زیبای این کشور و بزرگ‌ترین شهر اروپا است و حدود ۱۳ میلیون جمعیت دارد. برای درک بزرگی این کشور بهتر است نگاهی به نقشه جهان بیاندازید و اندازه آن را با بقیه مقایسه کنید.
  • روسیه بعد از کشور امریکا مقام دوم را در مهاجرپذیری در دنیا دارد. بیشتر آن‌ها به کشورهای شوروی سابق مهاجرت کرده اند. بیش از صد زبان مختلف در درون مرزهای کشور روسیه صحبت می‌شود.
  • نخستین کشوری که توانست انسان را به فضا بفرستد روسیه است. همین موضوع نیز از واقعیت‌های باورنکردنی روسیه به حساب می‌آید.

واقعیت هایی درباره روسیه

وجود مناطق عجیب

  • دریاچه بایکال واقع در روسیه بیش از یک پنجم آب‌های دنیا را تشکیل می‌دهد. یعنی این کشور بخش زیادی از آب‌های تازه و یخ زده را تأمین می‌کند.
  • منطقه چامچاتکا یکی از جاهای توریستی روسیه است که می‌توان روی آتشفشان‌های آن پیاده‌روی کرد. بلندترین آتشفشان فعال در آسیا و اروپا نیز در این منطقه قرار دارد.
  • از دیگر واقعیت‌های باورنکردنی روسیه وجود بیابان در این کشور است. این بیابان‌ها در کناره‌های دریای خزر واقع شده‌اند.
  • این کشور را یکی از پررمز و رازترین‌های مکان‌های دنیا می دانند. زیرا در آن پانزده شهر وجود دارد که هیچ نام و نشانی از آن‌ها در دست نیست. این مورد را می‌توان از عجیب‌ترین واقعیت‌های باورنکردنی روسیه دانست.

وجود مناطق عجیب

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری مطلب “بهترین زمان سفر به کشور ترکیه” را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۹ آذر ۱۳۹۹ در ۱:۰۶ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۹ آذر ۱۳۹۹ در ۱۱:۱۲ ب٫ظ

  3. فریبا/سوته دل

    ۱۰ آذر ۱۳۹۹ در ۴:۰۳ ق٫ظ

    ??????‍♀??‍♀

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…