نوکیا و ناسا ماه را به شبکه ۴G LTE مجهز می‌کنند

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ناسا خود را برای بازگشت به ماه در سال ۲۰۲۴ آماده می‌کند و از همین حالا در فکر پیاده‌سازی زیرساختی قابل اتکا برای برقراری ارتباط در آنجا است.
شبکه 4G LTE در ماه

این آژانس فضایی اخیرا اعلام کرده مسئولیت راه‌اندازی پوشش شبکه ۴G LTE در ماه را به نوکیا خواهد سپرد و برای آماده سازی مقدمات اینکار هم ۱۴.۱ میلیون دلار به شرکت فنلاندی پرداخت خواهد کرد. در ادامه این مطلب از مجله دلتا درباره این اقدام ناسا و نوکیا بخوانید.

نوکیا و ناسا: شبکه 4G LTE در ماه

«جیمز رویتر»، از مدیران ناسا هدف از راه‌اندازی شبکه مذکور در ماه را برقراری ارتباط بهتر بین ساکنان این کره و فضانوردانی عنوان کرد که روی سطح آن در حال اکتشاف خواهند بود. علاوه بر این امکان ارتباط بهتر ناسا با فضاپیماها نیز فراهم خواهد شد: «نوکیا با دریافت بودجه از ناسا روش‌های استفاده از فناوری‌های زمینی برای ایجاد ارتباط قابل اتکا و پر سرعت در ماه را بررسی خواهد کرد.»

در بسیاری از ارتباطات فضایی از شبکه‌های آنالوگ استفاده می‌شود اما شبکه ۴G LTE در ماه مزیت‌های بسیاری دارد. برای مثال از نظر مصرف انرژی بهینه‌تر بوده و امکان ارسال مقادیر بیشتری از داده را بین کاوشگرها و ایستگاه ماژول خودکار فراهم می کند.

این قرارداد بخشی از بودجه ۳۷۰ میلیون دلاری صندوق «آرتمیس» ناسا است که برای توسعه‌ فناوری‌های سفر به ماه و مریخ بکار خواهد رفت. ناسا پیشتر اسامی ۱۴ شرکت کوچک و بزرگ دیگر را هم که شانس دریافت کمک هزینه برای توسعه فناوری‌های فضایی داشتند اعلام کرده بود اما بیشتر این بودجه هنگفت به شرکت‌های شناخته شده مثل اسپیس ایکس و ULA تعلق خواهد گرفت.

این نخستین باری نیست که نوکیا قصد پیاده‌سازی شبکه شبکه ۴G LTE در ماه را دارد و ۳ سال قبل هم با همکاری کمپانی های PTScientists، آئودی و ودافون قرار بود با ایجاد یک شبکه ۴G بین کره ماه و زمین، امکان ارسال ویدئوهای با کیفیت از کاوشگرها به زمین را فراهم کنند اما این پروژه هرگز عملی نشد.

بیشتر بخوانید: محققان دانشگاه “استنفورد” موفق شدند اولین تصویر دیجیتالی ۳۲۰۰ مگاپیکسلی را ثبت کنند. مقاله «عکس ۳۲۰۰ مگاپیکسلی: واضح‌ترین عکس تاریخ» را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…