گردشگری در ایلام

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شهر ایلام در میان کوه‌ها و ارتفاعات جنگلی قرار گرفته و دارای طبیعتی بسیار ناب و حیرت‌انگیز است.
گردشگری در ایلام

وجود چشم‌اندازهای طبیعی و طبیعت بکر و دست‌نخورده ایلام موجب شده که این شهر مکان مناسبی برای سفر باشد. فهرست بلندبالایی از جاذبه گردشگری ایلام وجود دارد که هر کدام در نوع خود خاص و تماشایی هستند. همراه ما در مجله دلتا باشید تا شما را با گردشگری در ایلام آشنا کنیم.

کوه قلاقیران

قلاقیران لقب استواری و نماد شهر ایلام را به خود اختصاص داده و یکی از بهترین نقاط کوهستانی این شهر به شمار می‌رود. جالب است بدانید که بر اساس گفته‌ها، طرح زیبای میدان آزادی تهران از شکل ظاهری این کوه نشات گرفته است.

گردشگری در ایلام کوه قلاقیران

دریاچه دوقلو سیاه گاو

تنها دریاچه دوقلوی کشور را تنها در شهرستان آبدانان مشاهده می‌کنید که به جاذبه گردشگری ایلام در سطح جهان تبدیل شده است. عبور رودخانه سیاه گاو از میان صخره و دره‌ها به دو دریاچه تبدیل شده که اولی با اختلاف اندکی در قسمت بالایی دریاچه دوم قرار گرفته است.

دریاچه دوقلو سیاه گاو

تنگ کافرین

یکی از مناطق مهم تفریحی و جاذبه گردشگری ایلام که در شهرستان بدره واقع شده است، تنگ کافرین نام دارد. طبیعت بکر این تنگ بسیار حیرت‌انگیز بوده و تماشای آن واقعا لذت‌بخش است. تنگ کافرین از چندین چشمه و کوه‌های مرتفع کبیرکوه تشکیل شده و آب‌های جاری که از آن نشات می‌گیرند، وارد رودخانه سمیره می‌شوند.

نگ کافرین

منطقه جنگلی ششدار

منطقه جنگلی ششدار را می‌توان یکی دیگر از مناطق تفریحی و جاذبه گردشگری ایلام به حساب آورد که در ۵ کیلومتری شهر ایلام و نزدیکی کوه قلاقیران قرار گرفته است. منطقه جنگلی ششدار که با نام «پارک جنگلی ششدار» هم شناخته می‌شود، دارای یک طبیعت کاملا دست‌نخورده و طبیعی بوده و از منظره دیدنی و بکر برخوردار است.

منطقه جنگلی ششدار

کوه اهوران

یکی از کوه‌های باصلابت و همیشه سرسبز استان ایلام که در فاصله ۸۳ کیلومتری شمال شرق شهر ایلام واقع شده، کوه اهوران نام دارد. این کوه از دره جزمان رود در غرب آغاز شده و در کوه‌های کولیته و کازه‌تر ختم می‌شود.

کوه اهوران

دره ارغوان

تماشایی‌ترین و چشم‌نوازترین جاذبه گردشگری ایلام را می‌توان دره ارغوان آن به حساب آورد که در فاصله ۳ کیلومتری شمال شرق شهر ایلام قرار گرفته است. چشم برداشتن از طبیعت بکر دره ارغوان با وجود درختچه‌های خوش‌رنگ و بوی ارغوان واقعا غیرممکن است.

دره ارغوان

آبشار اما

جاذبه گردشگری ایلام بسیار متنوع هستند و در این میان آبشارها از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند. یکی از آبشارهای زیبا و جذاب استان ایلام را می‌توان آبشار اما معرفی کرد که در فاصله ۲۵ کیلومتری جنوب شهر ایلام قرار دارد. بهترین فصل برای سفر به آبشار اما را می‌توان فصل بهار دانست، زیرا در این فصل آب‌و‌هوای بسیار دلچسبی انتظار شما را خواهد کشید.

قلعه والی

قلعه والی

یکی از مهم‌ترین بناهای تاریخی و جاذبه گردشگری ایلام را می‌توان قلعه والی دانست که در سال ۱۳۲۶ هجری قمری ساخته شد. این قلعه به دستور «غلامرضا خان والی» و در محله‌ای به نام «حسین آباد فیلی» که به آن «ده بالا» گفته می‌شود، بنا نهاده شد.

قلعه والی

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری مطلب “جاهای دیدنی مسجد سلیمان” را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…