طبیعت بکر در اطراف شیراز

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سفر به شیراز یکی از لذت‌بخش‌ترین گردش‌های داخلی است و زیبایی جاذبه‌های این شهر دل هر گردشگری را می‌برد.
اطراف شیراز

جدا از شیراز، که دیدنی‌های زیادی دارد و همه چیز در آن خوب و خوش و خرم است، در اطراف شیراز هم دیدنی‌های زیادی قرار گرفته که بعد از اینکه به حافظیه سر زدی و از باغ ارم و جهانگشا دیدن کردید و در نارنجستان قوام قدم زدید، سر زدن به دیدنی‌های اطراف شیراز هم خالی از لطف نیست و سفرتان را به خاطره جامع و کاملی تبدیل می‌کند. با مجله دلتا همراه شوید تا به تماشا برخی دیدنی‌های اطراف شیراز بپردازیم.

تنگ تیزاب

یکی از دیدنی‌های اطراف شیراز که نباید آسان از کنارش گذشت؛ تنگ تیزاب در ۲۸ کیلومتری شمال غرب سپیدان و ۹۰ کیلومتری شیراز است. در این تنگه رودخانه‌ای جریان دارد که از کوه‌های سپیدان سرچشمه می‌گیرد.

اطراف شیراز تنگ تیزاب

رودخانه دائمی این گذرگاه و درختان سر به فلک کشیده آن که شامل درختان بید، بلوط و بادام است، گردشگران زیادی را به این منطقه می‌کشاند. تنگ تیزاب، تابستان‌های خنک و خوش آب و هوایی دارد و زمستان‌هایی سرد، بنابراین بهترین ماه‌های رفتن به آن از اردیبهشت تا اوایل آذر است.

دشت ارژن

دشت ارژن، تنها ۶۰ کیلومتر با شیراز فاصله دارد. این منطقه که در حاشیه جاده اصلی شیراز – بوشهر قرار دارد به دلیل کوچ پرنده‌های مهاجر به دریاچه آن در شش ماه دوم سال دیدنی‌تر هم می‌شود. ارژن منطقه‌ای حفاظت شده و پر از گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری است و در گذشته‌ای نه چندان دور شیر ایرانی هم در آن زندگی می‌کرده. دشت ارژن همه زیبایی‌ها را یکجا دارد. در بهار پر می‌شود از شقایق‌های وحشی و در تابستان نسیم خنکی صورتت را نوازش می‌کند.

دشت ارژن

روستای قلات

به عقیده خیلی‌ها نباید بدون دیدن قلات شیراز آن را ترک کرد. روستای قلات در ۳۶ کیلومتری شیراز در جاده شیراز- سپیدان قرار گرفته و ۲۵۰۰ سال قدمت دارد. اینجا پر از باغ‌های سرسبز و کوچه پس کوچه‌های پرپیچ و خمی  است که می‌شود ساعت‌ها در آن پیاده‌روی کرد. کوچه‎هایی که جوی آب هم از وسط آن می‌گذرد.

روستای قلات

آبشار مارگون

آبشار مارگون که به آن آبشار چشمه‌ای هم می‌گویند، در کنار روستای مارگون در غرب شهرستان سپیدان قرار گرفته. در بالای آبشار مارگون صدها چشمه قرار گرفته و از آنجا که هیچ رودخانه‌ای در بالایش وجود ندارد، به بزرگترین و مرتفع‌ترین آبشار چشمه‌ای جهان هم معروف است. پس برای دیدن همچین جاهایی نیاز به سفرهای بسیار و عبور از دریای طوفان خیز نیست.

آبشار مارگون

تنگ دم اسب

تنگ دم اسب یکی از بکرترین دیدنی‌ های اطراف شیراز است. این منطقه دیدنی و خوش آب و هوا در کوهمره سرخی در فاصله ۵۰ کیلومتری جنوب شیراز و شرق روستای کره بس قرار گرفته و به دلیل داشتن رودخانه و گذر از معابر آبی، طرفداران زیادی دارد. اطرافش را درختان انبوه بلوط و کوه‌های سربه فلک کشیده پوشانده و برای عبور از آن باید از راه‌های تنگ و شکاف‌های متعدد گذشت.

تنگ دم اسب

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه های گردشگری شیراز “مسجد نصیر لملک شیراز؛ ترکیب معماری و رنگ” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. تستی

    ۲۵ آبان ۱۳۹۹ در ۱۲:۰۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…