تفریحات ویتنام که باید تجربه کنید

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ویتنام علی‌رغم تاریخ پرفرازونشیب خود به مقصد گردشگری محبوبی در آسیای جنوب شرقی تبدیل شده است.
تفریحات ویتنام

اگرچه شهرهای هانوی، هو شی مین و… به اندازه کافی برای سفر و گشت‌وگذار جذاب هستند اما چشم‌انداز طبیعت ویتنام است که همه گردشگران را بیشتر تحت تاثیر قرار می‌دهد. کوهستان در غرب هم‌مرز با کامبوج و لائوس و دریای جنوبی چین یا به قول ویتنامی‌ها دریای شرقی در شرق ویتنام قرار گرفته است. در شمال و جنوب این سرزمین دلتاهای باشکوه رودخانه سرخ و مکونگ خودنمایی می‌کنند. در این مناطق با شالیزارها، سنجاقک‌ها، گاومیش‌ها و کشاورزان با کلاه‌های مخروطی‌شکل روبرو می‌شوید که تصویر کلاسیکی از ویتنام ارائه می‌دهند. با مجله دلتا همراه باشید تا به معرفی برخی تفریحات ویتنام بپردازیم و دیدنی‌های سفر در این کشور را معرفی کنیم.

پیاده روی در سا پا

در روزهای روشن و آفتابی مناظر اطراف سا پا در شمال ویتنام خیره‌کننده است. سا پا شهری مرزی است که نوسان دمای هوا در آن زیاد است. مزارع سرسبز شالی در دره‌های شیب‌دار در حالی که کوه‌ها از هر طرف نمایان هستند گردشگران زیادی را برای قدم زدن و گشت‌وگذار به این منطقه می‌کشاند. اقوام زیادی از گذشته‌های دور در دره‌های سا پا زندگی می‌کنند. می‌توانید از سبک زندگی سنتی آنها دیدن کنید. بازارهای رنگارنگ سا پا در کنار مناظر طبیعی چشم‌نواز از انگیزه‌های اصلی مسافران برای پیاده‌روی در این منطقه توریستی است.

تفریحات ویتنام پیاده روی در سا پا

تفریحات آبی در خلیج ها لونگ

در سفر به ویتنام بازدید از خلیج‌ها لونگ در شمال این کشور را نباید به هیچ وجه از دست داد. صخره‌های آهکی که سر از آب زمردی رنگ خلیج درآورده‌اند در کنار درختان سربه‌فلک‌کشیده مناظری را پدید آورده‌اند که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. بسیاری از کوهنوردان حرفه‌ای از سراسر دنیا خود را برای دیدن کوه‌های سنگ آهکی به این منطقه می‌رسانند.

تفریحات ویتنام تفریحات آبی در خلیج ها لونگ

استراحت در جزیره فو کوک

تصاویر کارت پستالی جزیره فو کوک در جنوب ویتنام بسیاری از افراد را برای سفر به این منطقه ترغیب می‌کند. سواحل ماسه‌ای سفید، غروب باشکوه خورشید، جنگل‌های انبوه اطراف و فضای آرام جزیره حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. با وجود رفت‌وآمد زیاد گردشگران به این جزیره هنوز هم جاهایی در اطراف آن وجود دارد که ماسه‌های نرم آن هنوز پا نخورده است. می‌توانید در آب‌های آبی و درخشان جزیره شنا و غواصی کنید یا با کایاک پارو بزنید.

تفریحات ویتنام استراحت در جزیره فو کوک

پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در اطراف دا لات

دا لات با خیابان‌های پرپیچ‌وخم، بناهای متعلق به دوران استعمار فرانسه و به دلیل برخورداری از آب‌وهوای خنک و معتدل خود در طول سال «شهر بهار ابدی» لقب گرفته است. بازدید از کاخ تابستانی باشکوه امپراتور Bao Dai بسیاری از گردشگران را به سفر به دا لات ترغیب می‌کند.

تفریحات ویتنام پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در اطراف دا لات

طبیعت اطراف دا لات مسحورکننده است. پیاده‌روی در جنگل‌های معطر کاج و نظاره آبشارهای خروشان لذت سفر را دوچندان می‌کند. دوچرخه‌سواری و صخره‌نوردی برای گردشگرانی که در بازدید از جاهای دیدنی ویتنام به دنبال هیجان بیشتر هستند در این منطقه مهیاست. برای ماجراجویی بیشتر در اطراف دا لات می‌توانید موتورسیکلت کرایه کنید و با هیجان در این منطقه گشت بزنید و از تفریحات ویتنام لذت ببرید.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری ویتنام “پل طلایی ویتنام، سازه‌ای حیرت انگیز” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…