چه رنگ پرده‌ای برای خانه مناسب است؟

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در انتخاب رنگ مناسب پرده‎ اتاق پذیرایی‌ به یاد داشته باشید که فقط یک عنصر می‌تواند در اتاق مثل یک ستاره بدرخشد.
رنگ پرده

عموما اولین چیزی که به هنگام ورود به یک اتاق متوجه آن می‎شوید، رنگ غالب دکوراسیون و میزان نور دریافتی از پنجره‌ها است. پنجره دقیقا مانند چشم‌ خانه است و خانه‎ بدون پنجره مانند خانه‌ای است که زندگی در آن جریان ندارد. برای همین نحوه‎ی تزیین و دکوراسیون پنجره‌ها از اهمیت بالایی در طراحی‌داخلی برخوردار است. در این نوشتار از مجله دلتا به بررسی مدل‌های رنگ پرده برای خانه می‎پردازیم که هر کدام از آن‌ها می‌توانند الهام‌بخش باشند.

نگ پرده در دکوراسیون

متداول‌ترین پردهای رنگی

البته توصیه می‌شود که اگر رنگ‌های پرجنب‌وجوشی را برای دیوارها، فرش و سایر لوازم اتاق را بکار برده‌اید، بهتر است که برای رنگ پرده به سمت رنگ‌های خنثی بروید. یا در مقابل، اگر کل اتاق و مبلمان دارای تونالیته رنگ‎های خنثی است، پرده‎های رنگارنگ می‌توانند سرزندگی و نشاط را به اتاق آورند.

رنگ قرمز

قرمز رنگ بسیار محرکی بوده و می‌تواند انرژی را افزایش داده و اشتها را بالا ببرید. به همین خاطر پرده‌های قرمز رنگ برای آشپزخانه‌ها و اتاق‌های ناهارخوری بسیار مناسبند. اما با این حال می‌توانید از آن‌ها برای اتاق نشیمن‌ نیز استفاده کنید. این رنگ به عنوان رنگ پرده‌های اتاق خواب اصلا توصیه نمی‎شود.

پرده قرمز

رنگ نارنجی

رنگ نارنجی به خوبی می‌تواند تغییرات را بپذیرد، حس راحتی ایجاد کرده و انرژی را بالا ببرد. پرده‌های نارنجی برای فضاهای نشیمن و دورهمی‌ها می‌تواند بسیار مناسب باشد. این رنگ برای پرده‌های آشپزخانه‌ها بسیار مناسب است و باعث می‎شود که غذا راحت‌تر هضم شود. با این وجود نارنجی بسیار مهیج بوده و بهتر است که برای اتاق خواب از این رنگ استفاده نکنید.

پرده نارنجی

رنگ زرد

رنگ زرد نیز دقیقا شبیه به نارنجی است و به عنوان رنگ محبت و دوستی شناخته می‎شود. اگر می‌خواهید که مهمانان شما احساس آرامش بیشتری داشته و راحت‎ باشند، اتاق نشیمن خود را با پرده‌های زرد رنگ تزیین کنید.

پرده زرد

رنگ سبز

پرده‌های سبز برای اتاق‌خواب بسیار مناسب است و می‌توانند فضای آرامی را برای خواب شبانه‎ فراهم کنند. علاوه بر این پرده‌هایی به رنگ سبز باعث می‎شوند که اتاق بزرگ‌تر بنظر برسد. با این حال این رنگ برای همه مناسب نیست و می‎تواند باعث عصبانیت و ناراحتی شود.

پرده رنگ سبز

رنگ فیروزه‌ای

رنگ فیروزه‌‌ای یکی از رنگ‎های مورد علاقه‎ی بسیاری از مردم است چرا که حس آرامش و خونسردی را با خود به همراه دارد. بنابراین این رنگ از پرده‌ها برای هر اتاقی که می‌خواهید بعد از یک روز سخت‌ کاری در آن استراحت کنید، مناسب است. علاوه بر این رنگ فیروزه‌ای می‌تواند با بی‌خوابی و اضطراب مقابله کرده و به تمرکز کمک کند.

پرده فیروزه‌ای

رنگ بنفش

اگر به دنبال یک فضای پرانرژی و آرامش‎بخش هستید، پرده‌هایی به رنگ بنفش را پیشنهاد می‌کنیم. رنگ بنفش و صورتی می‌توانند احساسات عاشقانه و محبت را افزایش داده و تاثیر خوبی در روابط بگذارند. بنابراین این پرده‌ها برای اتاق‌خواب بسیار مناسبند.

پرده بنفش

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات دکوراسیون مطلب “انواع پرده در دکوراسیون داخلیرا بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۰ آبان ۱۳۹۹ در ۱۰:۴۸ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…