فناوری جدید تبدیل کاغذ به تبلت

۵
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پژوهشگران "دانشگاه پردو" فناوری جدیدی ابداع کرده‌اند که به ورقه‌های کاغذ این امکان را می‌دهد تا مانند تبلت، موسیقی پخش کنند و هوشمند باشند. 
m6dm8dv3HPYPamPQrd XF8OfCcfsrYLqVle2HuLIzqo فناوری جدید تبدیل کاغذ به تبلت

پژوهشگران “دانشگاه پردو” (Purdue University) فناوری جدیدی با نام تبدیل کاغذ به تبلت را ابداع کرده‌اند. در ادامه این مطلب از مجله دلتا درباره این فناوری جدید بخوانید.

فناوری تبدیل کاغذ به تبلبت

پژوهشگران در این پژوهش، یک فرآیند ساده چاپ ابداع کرده‌اند که می‌تواند هر نوع کاغذ یا بسته‌بندی مقوایی را به صفحه ‌کلید یا هر نوع رابط ساده دیگر میان انسان و ماشین تبدیل کند. “رامسس مارتینز” (Ramses Martinez) استادیار بخش مهندسی صنعتی دانشگاه پردو گفت: این نخستین بار است که یک ابزار الکترونیکی مبتنی بر ورقه کاغذ معرفی می‌شود.

در این روش، کاغذ به دافع آب، روغن و غبار تبدیل می‌شود. برای این کار، کاغذ با لایه‌ای از مولکول‌ها پوشانده می‌شود تا امکان چاپ چندین لایه از مدارها روی کاغذ فراهم شود. به گفته پژوهشگران این نوآوری می‌تواند به ساخت راحت‌تر حسگرهای فشار که نیازی به باتری خارجی‌ ندارند کمک کند، زیرا انرژی را از تماس با کاربر به دست می‌آورند.

فناوری تبدیل کاغذ به تبلت با فرآیندهای متداول چاپ بزرگ مقیاس، سازگاری دارد و شاید بتوان به سادگی از آن برای تبدیل بسته‌بندی‌های مقوایی یا کاغذ به بسته‌بندی‌های هوشمند یا رابط هوشمند میان انسان و ماشین استفاده کرد. این فناوری می‌تواند به کاربر کمک کند تا با بررسی بسته‌بندی هوشمند غذا، از سالم بودن آن مطمئن شود.

در این روش، ورقه‌های ساده یک دفترچه را می‌توان به یک رابط پخش موسیقی تبدیل کرد تا کاربر با کمک آن امکان پخش موسیقی و تغییر سطح صدا را داشته باشد.

بیشتر بخوانید: مطلب تولید حشره رباتیک انعطاف‌پذیر! را در مجله دلتا بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ در ۲:۴۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ در ۱:۵۰ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ در ۸:۲۳ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۳۰ آبان ۱۳۹۹ در ۷:۵۲ ق٫ظ

  5. فریبا/سوته دل

    ۲۴ آبان ۱۳۹۹ در ۸:۴۹ ق٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…