چگونه دیوار اتاق را تزیین کنیم؟

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دیوارها بزرگترین قسمت‌های قابل مشاهده در هر منزلی هستند و تزیین دیوار بیشترین تاثیر و جذابیت را در دکوراسیون داخلی منزل می‌گذارد.
دکور دیوار اتاق

تزیین دیوار اتاق

گزینه‌ها و انتخاب‌های زیادی برای دکور دیوار اتاق‌ها وجود دارند که همین می‌تواند تزیین دکوراسیون خانه را مشکل کند. هر ایده‌ای مطمئنا مزایا و معایب خود را دارد اما همه‌ی آن‌ها در نوع خود جالب و زیبا هستند. دکور دیوار اتاق به اولویت‌های شخصی، سلیقه، تم و سبک طراحی داخلی و عملکرد اتاق بستگی دارد. در ادامهاین نوشتار از مجله دلتا روش‌های جذابی را برای دکور دیوار اتاق‌ خواب، پذیرایی و نشیمن‌ ارائه خواهیم داد.

نقاشی‌های دیواری

نقاشی‌های دیواری اولین پیشنهاد برای دکوراسیون است. مطمئنا این ایده فضای اتاق را تغییر خواهد داد. می‌توانید از این روش برای طراحی کل دیوار یا قسمتی از آن استفاده کنید و این کاملا به سلیقه و فضای زندگی‌ بستگی دارد. اگر این نوع تزیین دیوار را انتخاب می‌کنید، باید اندازه، سبک، تم و رنگ آن را در نظر بگیرید تا بتوانید فضای یکپارچه و مسنجمی را بسازید.

نقاشی دیواری

روشنایی

همه‌ی ما به خوبی می‌دانیم که روشنایی بخش مهمی از تزیین و طراحی داخلی هر خانه‌ به شمار می‎آید. روشنایی می‌تواند ایده‌ی متفاوت دیگری برای تزیین دیوار و برجسته کردن آن در فضای خانه باشد. از لامپ‌های دیواری، LEDs و انواع گزینه‌های دیگر برای ایجاد فضایی برجسته و خاص در خانه‌ استفاده کنید.

چوب

اگر به دنبال ظاهر سنتی و روستایی برای دکوراسیون خانه‌ هستید، می‌توانید از چوب برای تزیین دیوار اتاق‌ کمک بگیرید. چوب از ساده‌ترین وسایلی است که همیشه وجود دارد و هزینه‌ی بالایی را نمی‌طلبد. با طراحی‌های چوبی می‌توانید فضای گرم و راحتی را در محل زندگی‌ ایجاد کنید.

تزیین دیوار با چوب

آثار هنری مدرن

دکور دیواری مدرن بیشتر روی سادگی، رنگ‌های جسورانه و عناصر خاص تمرکز دارد. در مورد انتخاب تابلو‌های هنری برای خانه‌های مدرن حتما این نکات را رعایت کنید. اول از همه باید به دیواری که تصمیم به تزیین آن دارید، نگاهی بیندازید و اندازه‌ی اثر هنری مناسب آن را تعیین کنید. در مورد دیوارهای پشت مبل، میز یا تخت‌خواب از آثار هنری هم اندازه با مبلمان یا کوچکتر از آن استفاده کنید. از آثار هنری با عرض بیشتر نسبت به مبلمان خودداری کنید چرا که ظاهر ناخوشایندی را ایجاد خواهند کرد.

تزیین دیوار مدرن

آثار هنری سنتی

اگر به دنبال دکوراسیون اصیل ایرانی هستید، پس باید برای دکور دیوار اتاق‌ نیز از آثار هنری سنتی و قدیمی استفاده کنید. فرش، قالیچه و گلیم که در کل دنیا شناخته شده است، می‌تواند زینت‌بخش دیوار اتاق‌ باشد.

آثار هنری کلاسیک

در مورد این ایده می‌توانید از طراحی‌های دوره‌ی باروک و رنسانس برای دکور دیوار اتاق استفاده کنید. انواع آینه‌های منبت‌کاری شده و الگوهای پیچیده نمادی از هنر و زندگی اروپایی است.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات دکوراسیون مطلب “چند ایده برای تزیین پشت مبل” را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۱ آبان ۱۳۹۹ در ۸:۳۹ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…