نحوه چیدمان مبل و میز ناهارخوری در اتاق نشیمن

۱
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ترکیب مبل و میز غذاخوری در کنار هم کار دشوار و پیچیده‌ای نیست و تنها به ذوق و سلیقه شما بستگی دارد.
چیدمان مبل و میز ناهارخوری

در خانه‎‌های بزرگ، مخصوصا در دکوراسیون خانه‌های قدیمی، فضاهای غذاخوری به صورت اتاق‌های جداگانه در نظر گرفته می‌‎شوند. اما امروزه در خانه‎‌هایی با متراژهای کوچک، معمولا این فضاها در اتاق نشیمن جای داده می‌شوند. چیدمان مبلمان و میز ناهارخوری در چنین فضاهایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
هر گونه اشتباه دکوراسیونی می‌تواند اتاق را شلوغ و تنگ‌تر نشان دهد. با انتخاب هوشمندانه‌ میان محل قرارگیری مبلمان و اندازه‎‌ مناسب آن‎ تعادلی را در اتاق‌نشیمن پلان باز خود برقرار کرده و هر فضا و عملکرد آن را به خوبی تعریف کنید. در این نوشتار از مجله دلتا روش‌های کاربردی را برای چیدمان مبل و میز ناهارخوری به شما معرفی می‌کنیم.

مبل و ناهارخوری

تردد در اتاق

اولین چیزی که باید قبل چیدمان مبلمان و میز ناهارخوری  انجام دهید این است که اندازه‌ دقیق اتاق‌ را داشته باشید تا به کمک آن بتوانید مسیرهای رفت‌وآمد آسانی در آن ایجاد کنید. با توجه به اینکه اندازه‌گیری فضا و توجه به کاربردی که این فضا دارد، برای چیدمان مبلمان ضروری است اما کافی نیست. به هنگام چیدمان مبلمان در اتاق نشیمن به تردد راحت، محل قرارگیری درب و پنجره‌ها و منابع روشنایی توجه کنید.

مبلمان و میز ناهارخوری

چیدمان مبلمان و میز ناهارخوری

برای شروع، می‌توانید فضای خود را با استفاده از مبل و قرار دادن آن در مرکز اتاق تعریف کنید. پشت مبل باید به طرف فضای ناهارخوری باشد تا بتوانید این دو فضا را از یکدیگر جدا کنید. چیدمان مبلمان در اطراف میز مرکزی نباید از شکل U یا L دور شود. چنین چیدمانی به خوبی می‌تواند فضای نشیمن را تعریف کند و محیط مستقلی را تشکیل دهد.

تفکیک نشیمن و ناهارخوری

اگر فضای خانه‌ کوچک است، پیشنهاد می‌کنیم که برای دکوراسیون آن به سمت مبل مدل L راحتی بروید. مبل L با اشغال فضای کمتر، تعداد نشیمن بیشتری را فراهم می‌کند. برای چنین دکوراسیونی سعی کنید از میزهای ناهارخوری گرد استفاده کنید.

نکات پایانی

  • میز و صندلی‌های طویل و همچنین میز‌های گرد کوچک از لحاظ بصری فضای اتاق را بزرگتر نشان می‌دهند.
  • می‌توانید برای تعریف فضاهای جداگانه ارتفاع سقف یا کفپوش را در ناهارخوری تغییر دهید.
  • برای فضاهای کوچک می‌توانید از مبلمان‌ چندمنظوره استفاده کنید. با یک جستجوی کوچک در اینترنت می‌توانید مدل‌های بسیار جذاب را پیدا کرده و از آن‌ها الهام بگیرید.

 

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات دکوراسیون مطلب اصول چیدمان مبلمان نشیمن مربع شکل را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۵ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…