دریاچه زریوار، نگین غرب ایران

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
معروفترین جاذبه طبیعی استان کردستان، دریاچه زریوار است.
دریاچه زریوار مریوان

امروز می‌خواهیم سری به یکی از مشهورترین جاذبه‌‌‌های طبیعی استان کردستان بزنیم. مقصد سفرمان دریاچه زریوار مریوان است. این دریاچه، یکی از بزرگترین دریاچه‌های آب شیرین ایران است. سفر به کردستان، بدون تجربه گشت و گذار در اطراف دریاچه زریوار معنایی ندارد. همراه مجله دلتا باشید تا با تفریحاتی که می‌توان در این منطقه انجام داد، آشنا شویم.

قایقرانی در دریاچه زریوار مریوان

یکی از تفریح‌های محبوب در دریاچه زریوار، قایقرانی است. هم قایق‌های موتوری و هم قایق‌های پدالی این امکان را فراهم کرده‌اند که بتوانید داخل دریاچه بروید. در این فضا می‌توانید از فضای فرح‌بخش و سکوت و آرامش، لذت ببرید.

فضای مناسب محیط آبی تالاب زریوار باعث شده است تا تیم‌های ملی قایقرانی در رشته‌های مختلف برای آماده‌سازی به اینجا بیایند. آن‌ها تمرینات برای حضور در مسابقه‌های بین المللی را در این دریاچه دنبال می‌کنند.

دریاچه زریوار مریوان قایقرانی

ماهیگیری

بستر مناسب دریاچه زریوار و وجود گونه‌های مختلف ماهی در این پهنه آبی، باعث شده تا ماهیگیری در اینجا به یکی از تفریح‌های جذاب تبدیل شود. بسیاری از صبح زود برای صید ماهی راهی تالاب می‌شوند تا بتوانند شانس‌شان را امتحان کنند و دست پر به خانه بازگردند.

ماهیگیری دریاچه زریوار مریوان

عکاسی در دریاچه زریوار مریوان

فضای سرسبز اطراف دریاچه، قرارگیری آن در میان کوه‌ها و دشت‌ها، محصور بودنش در میان نیزارها و گستره آبی آن، منظره‌ای تماشایی را خلق کرده است. اگر ذره‌ای خلاقیت به خرج دهید و صبور باشید، می‌توانید تصاویر زیبایی از سفر به زریوار ثبت کنید.

دریاچه زریوار مریوان عکاسی

لذت بردن از تماشای پرندگان

دریاچه زریوار مریوان محل زندگی تعداد زیادی از پرنده‌های بومی و مهاجر است. همین موضوع باعث شده تا این جاذبه‌‌‌ طبیعی به عنوان یکی از محل‌های مناسب پرنده‌نگری در غرب ایران شناخته شود. اردک سرحنایی و سرسبز، بوتیمار بزرگ و کوچک، انواع چنگر و پرستو‌های دریایی، از جمله پرنده‌هایی هستند که می‌توانید با کمک ابزار مناسب پرنده نگری و کمی صبر و حوصله به تماشای آن‌‌ها بنشینید.

پرنده نگری دریاچه زریوار مریوان

پاراگلایدر سواری

اگر اهل خطر کردن و هیجان هستید، دریاچه زریوار مکان مناسبی برای شماست. اینجا می‌توانید در سایت پروازی کنار دریاچه، سوار بر گلایدر بر فراز منطقه به پرواز دربیایید و از چشم انداز زیر پای‌تان لذت ببرید.

البته هر چند سال یک بار هم جشنواره‌های پرواز با پاراگلایدر در دریاچه زریوار برگزار می‌شود. اگر مهارت و جسارت کافی داشته باشید می‌توانید در آن شرکت کنید و از رقابت با دیگر حرفه‌ای‌ها لذت ببرید.

دریاچه زریوار مریوان پاراگلایدر سواری

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با دیگر جاذبه‌های ایرانگردی، مارمیشو؛ دریاچه‌ای ناشناخته در ارومیه را در مجله گردشگری دلتا مطالعه کنید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ در ۱:۴۰ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۵:۰۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۸ ب٫ظ

    عالیه

    پاسخ

    • زهرا توانا

      ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۴:۰۴ ب٫ظ

      ممنونم. سپاس از همراهی شما

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱:۴۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…