از گرانی مسکن تا رشد بیکاری

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

برهمگان واضح و روشن است که بازار مسکن بخش عمده‎ای از بیکاری جوانان را در سطوح مختلف از بین برده است. اما متاسفانه با نوسانات ارز در ماه‎های گذشته و رشد روز افزون قیمت مسکن، آسیب بسیار جدی متوجه این حوزه شده و سبب رشد بیکاری و از دست دادن کار در بخش‎های ساخت و ساز گشته است.

به گزارش مجله دلتا به نقل از افکار نیوز صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با ابرازنگرانی از مشکل پیش آمده گفت: « آمارها نشان می‌دهد قیمت مسکن در برخی از شهرها ۸۰ درصد، در برخی از شهرهای کوچک تا ۳۰ درصد و در برخی از مناطق ۵۰ درصد افزایش قیمت در خرید داشته‌ایم.»

از گرانی مسکن تا رشد بیکاری

وی در ادامه توضیح داد: «ورود بازار مسکن به بخش رکود بسیار خطرناک است، زیرا که حدود هزار شغل به صورت مستقیم با بخش مسکن در ارتباط است و رکود این بازار به ضرر اشتغال کشور است.»

این مقام مسئول سوء مدیریت در عرصه‎ی اقتصادی و نبود بازار هدف درست و مشخص را سبب بروز این مشکلات دانست و تاکید کرد:« برای برون رفت از این شرایط آسیب زا نمایندگان مجلس طرحی به عنوان دریافت مالیات بر عایدی مسکن را تهیه و در غالب یک فوریت در مجلس عنوان کردند که امیدواریم بتواند وضعیت را در این بازار بهبود ببخشد. همچنین برای ساماندهی هرچه سریعتر این حوزه تمامی بازارها نیازمند راهکارها و ابزارهای تشویقی هستند تا سرمایه‌گذاران انگیزه لازم برای سرمایه‌گذاری داشته باشند و این خود می‌تواند بخش داخلی کشور را رونق بخشد.».

بدری همچنین درباره وضعیت بازار اجاره نیز افزود:« طرح عدم دریافت مالیات از مالکانی که مدت قرارداد اجاره را ۲ ساله منعقد می‌کنند از سوی وزارت راه‌ وشهرسازی برای بهبود وضعیت بازار اجاره مطرح شد، اما هنوز در حد حرف باقی مانده است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…