استفاده از آنتی بادی خون لاما برای مبارزه با کرونا

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
به گفته دانشمندان ممکن است آنتی بادی خون لاما بتواند به مقابله با کرونا کمک کند.
932acdf1 04c1 4731 9db5 3a2f2ca80838 استفاده از آنتی بادی خون لاما برای مبارزه با کرونا

با توجه به تحقیقی که توسط دانشمندان بین‌المللی به تازگی در ژورنال Cell منتشر شد، آنتی بادی خون لاما قادر به جلوگیری و مقابله با COVID-۱۹ بود. این یکی از اولین آنتی بادی‌های شناخته شده برای خنثی سازی SARS-CoV-۲ است. در ادامه این مطلب از مجله دلتا درباره این کشف جالب بخوانید.

آنتی بادی بدن انسان در درمان کرونا

براساس تحقیقات انجام شده در ۴ سال پیش بر روی یک لاما ۹ ماهه به نام Winter محققان دریافتند که آنتی بادی موجود خون لاما قادر به خنثی کردن هر دو ویروس SARS-CoV-۱ و MERS-CoV در طی ۶ هفته است. خوشبختانه آنتی بادی‌های Winter که اکنون ۴ سال دارد، قادر به خنثی سازی SARS-CoV-۲ که باعث ایجاد COVID-۱۹ می‌شود نیز بود.

این موضوع بسیار تعجب آور است که از آنتی بادی بدن لاما در چنین تحقیقاتی استفاده می‌شود و این اتفاق نخستین بار است. از آنتی بادی‌های این جاندار در درمان بیماری هایی مانند HIV و آنفولانزا استفاده و منجر به درمان‌های موثری شده است.

به لطف اندازه کوچک آنتی بادی بدن لاما آنها می‌توانند راحت‌تر با قسمت‌های مختلف ویروس ارتباط برقرار کنند. دانیل رپ می‌گوید: اتصال این آنتی بادی به Spike قادر به جلوگیری از اتصال و ورود به سلول‌های دیگر است که به طور مؤثری ویروس را خنثی می‌کند.

به گفته مک للان: در صورت استفاده از آنتی بادی به عنوان واکسن، باید ۱ یا ۲ ماه قبل از عفونت، آنتی بادی به بدن فرد تزریق شود تا بتواند بلافاصله مقاومت در بدن فرد ایجاد کند. همچنین میتوان برای درمان افراد مبتلا و کاهش شدت بیماری از آن استفاده کرد.

به گفته یکی از محققین هنوز نیاز  به انجام کارهای زیادی است تا استفاده کلینیکی از این آنتی بادی شروع شود. اما اگر این آنتی بادی موثر باشد، Winter مستحق یک مجسمه یادبود است.

بیشتر بخوانید: در پژوهشی جدید دانشمندان به این موضوع پی برده‌اند که یک پروتئین مغز باعث ارتباط استرس و افسردگی می‌شود. در مقاله «درمان افسردگی با پروتئین مغز» بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…