دانلود اپلیکیشن مجله دلتا

وضعیت قیمتی املاک کمتر از ۱۰۰ متر مربع

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
هم‌اکنون با کمبود عرضه آپارتمان‌های کوچک و میان‌متراژ در بازار، قیمت‌های عجیب و دور از انتظاری برای فروش آن‌ها پیشنهاد می‌شود.
آپارتمان ‌های کمتر از ۱۰۰ مترمربع آگهی های ملکی
بررسی میدانی آگهی های ملکی عرضه شده به بازار خرید و فروش مسکن نشان می‌دهد که همچنان حجم آپارتمان ‌های کمتر از ۱۰۰ مترمربع و کوچک متراژ در مقایسه با واحد‌های بزرگ‌متراژ به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

به گزارش مجله دلتا، یکی از مهم‌ترین مشکلات بازار مسکن عدم تعادل میان واحدهای عرضه شده و تقاضای موجود در بازار است. به این معناکه اگرچه حجم زیادی از تقاضای مصرفی موجود در بازار به دلیل کاهش قدرت خرید از یک سو و الگوی مناسب مصرفی از سوی دیگر به دنبال خرید آپارتمان‌های کوچک متراژ هستند اما سمت عرضه (بسازوبفروش‌ها) به دلایل مختلف از جمله ضوابط شهرسازی و بالا بودن هزینه‌های ساخت‌وساز، تمایل بیشتری به ساخت واحدهای بزرگ متراژ دارند.

این روند طی سال‌های گذشته منجر به نابسامانی و عدم تعادل در بازار خرید و فروش مسکن شده است به‌طوری‌که به دلیل کمبود عرضه واحدهای کوچک متراژ، قیمت‌گذاری مالکان برای فروش آنها نیز به گونه‌ای متفاوت رقم می‌خورد.

هم‌اکنون نیز طی چندماه گذشته از سال ۹۹ که بازار مسکن روند پرنوسان و پرجهشی را سپری کرده، مساله «کمبود آپارتمان کوچک متراژ»  در میان آگهی های ملکی بازار به شدت به چشم می‌خورد. بررسی‌ها نشان می‌دهد: معدود آپارتمان‌های کوچک و میان متراژ (کمتر از ۱۰۰ مترمربع) در بازار نیز عمدتا با قیمت‌های پیشنهادی عجیب و غریب برای فروش عرضه شده‌اند. همین موضوع نیز پروسه خرید آنها را برای متقاضیان حاضر در بازار دشوار کرده است.

در جدول زیر تازه‌ترین آگهی‌ آپارتمان ‌های کمتر از ۱۰۰ مترمربع در شهر تهران ارائه شده است. برای اطلاع از قیمت دقیق خرید یا رهن و اجاره آپارتمان در تهران و سایر شهرستان‌ها به سایت املاک دلتا مراجعه کنید.

واحد‌های کمتر از ۱۰۰ مترمربع

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “خانه اولی‌ها بخوانند!” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…

پیشنهاد سردبیر

تبلیغات

جدیدترین مطالب

مشاهده موارد بیشتر

کاربر گرامی

مطالب این سایت دیگر بروز رسانی نمی شود برای مشاهده مطالب جدید به لینک زیر مراجعه کنید

مشاهده سایت جدید مجله دلتا

This will close in 20 seconds