دشت لار ، گردش در اطراف تهران

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دشت لار یکی از جاهای دیدنی مازندران است که فاصله چندانی تا تهران ندارد.
دیدنی های دشت لار

طبیعت‌گردی آن‌قدرها هم ساده و راحت نیست. دیدنی‌های مقصد سفر است که باعث می‌شود دوری راه و پیاده‌روی طولانی را به جان بخرید. دشت لار و شقایق‌های زیبایش در مازندران قرار گرفته. این دشت از سال ۱۳۵۴ پارک ملی اعلام شده. از ۱۳۶۱ هم منطقه حفاظت‌شده به‌شمار می‌رود. دشت لار را در حاشیه دماوند پیدا می‌کنید. جایی که از تهران چندان هم دور نیست. ما در مجله دلتا از دیدنی‌ های دشت لار برایتان نوشته‌ایم. درباره‌ گونه‌های جانوری و گیاهی تعریف کرده‌ایم. نشانی و دسترسی به پارک ملی را هم توضیح داده‌ایم.

لار؛ دشت پرگل و تماشایی ایران

دشت لار به دشت شقایق هم معروف است. پس تعجبی ندارد اگر فکر کنیم جذاب‌ترین منظره‌ آن شقایق‌های بی‌شمار‌ی‌ست که در خرداد ماه همه جای دشت می‌رویند.

دیدنی های دشت لار دیدنی های دشت لار لار؛ دشت پرگل و تماشایی ایران

 

شقایق تنها گل این دشت نیست. گل‌های زرد و بنفش زمین را رنگ می‌کنند. از میان‌شان رود جاری می‌شود. بالای سرتان آسمان آبی‌ست. سکوتی دلپذیر همه جا را پر می‌کند. هر قدر می‌خواهید تماشا کنید، عکس بگیرید و نفس عمیق بکشید

آبشار سفید‌آب؛ زلال و قشنگ

آبشار سفیدآب یکی دیگر از جاهای دیدنی‌ دشت لار است. این آبشار نزدیک دریاچه سد لار قرار گرفته. صدای دل‌انگیز شرشر آب زیر آسمان آبی، یکی از صحنه‌هایی‌ست که در خاطرتان می‌ماند. این‌جا به آبشار قو هم معروف است.

 

دیدنی های دشت لار آبشار سفید‌آب؛ زلال و قشنگ

سد لار؛ باشکوه و تماشایی

در حدود ۷۵ کیلومتری پایتخت، سد لار با رودخانه جذابش قرار گرفته. می‌توانید یک روز را با منظره دلچسب سد لار بگذارید و از طبیعت اطرافش لذت ببرید.

دیدنی های دشت لار سد لار

رودخانه سفیدآب؛ زیبا و پر آب

از نام رودخانه سفیدآب معلوم است که چه آب زلالی دارد. می‌توانید ساعتی کنار این رودخانه قدم بزنید. بعد کنارش بنشینید و به صدای گوش‌نواز آب جاری گوش دهید. اگر خرداد باشد، اطراف‌تان پر از گل‌های رنگی‌ست.

دیدنی های دشت لار رودخانه سفیدآب؛ زیبا و پر آب

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری ایران “طبیعت گردی در ترز” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…