امتیاز وام مسکن ‎یکم قابل انتقال به سایر شهرها است

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

امتیاز وام مسکن ‎یکم به سایر شهرها  قابل انتقال  است . بانک مسکن در ابلاغیه‎ای شرایط استفاده از تسهیلات مسکن یکم و انتقال آن از شهر محل افتتاح حساب به سایر  شهرها  را اعلام کرد.

به گزارش مجله دلتا به نقل از خبر‎آنلاین، طبق این ابلاغیه امکان استفاده از تسهیلات مسکن یکم  برای متقاضیان خانه‎اولی  و سایر متقاضیان واجد شرایط  که موعد پرداخت تسهیلات آنها فرا رسیده است در شهرهایی غیر از شهری که متقاضی در آن حساب باز کرده ، وجود دارد.متقاضیان می‎توانند در زمان سررسید دریافت تسهیلات از بانک تقاضا کنند امتیازتسهیلات آنها برای خرید خانه به شهر دیگری که مایلند  منتقل شود.

امتیاز وام مسکن یکم

در صورتی که مشمولان دریافت تسهیلات مسکن یکم خواهان انتقال تسهیلات خود به شهر دیگری هستند، تسهیلات قابل پرداخت براساس ضوابط پرداخت تسهیلات در شهری خواهد بود که نسبت به شهر دیگر، سقف  کمتری از تسهیلات به  آن تعلق  می‌گیرد.

برای مثال، در صورتی که گیرنده تسهیلات در تهران سپرده گذاری  و حساب باز کرده اما قصد دارد در شهر دیگری مثلا” اصفهان خانه بخرد با توجه به اینکه سقف تسهیلات خرید  مسکن صندوق  یکم در تهران برای مجردها ۸۰  میلیون تومان است ، اما به سبب انتقال تسهیلات به شهر اصفهان، ۶۰ میلیون تومان یعنی (سقف پرداخت تسهیلات به متقاضیان در مراکز استان ها) به وی تعلق می‎گیرد.

از سوی دیگر در صورتی که متقاضی، در شهر اصفهان سپرده‎گذاری و حساب باز  کرده  اما می‎خواهد تسهیلات  به  شهر تهران منتقل  و در این شهر خانه  بخرد، باز هم  سقف ۶۰ میلیون تومانی تسهیلات مسکن  یکم  به  وی تعلق  می‎گیرد.

به این ترتیب امکان انتقال تسهیلات متقاضی به شهر دیگری فراهم است اما، مبلغ تسهیلات بر اساس سقف تسهیلات پرداختی در شهری که سقف کمتری  از  تسهیلات  به  وی تعلق  می‎گیرد  پرداخت  خواهد  شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…