طبیعت گردی در آبشار ترز

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آبشار ترز در استان مازندران، منطقه سوادکوه، نزدیک روستای قرآن تالار قرار دارد.
آبشار ترز

آبشار ترز در مسیر یکی از شاخه‌های فرعی رودخانه بابل رود واقع شده و در نهایت نیز به این رودخانه می‌پیوندد. این آبشار آهکی از گونه دم اسبی می‌باشد و ۱۸ متر ارتفاع دارد. این آبشار آهکی از گونه دم اسبی می‌باشد و ۱۸ متر ارتفاع دارد. در ادامه همراه مجله دلتا باشید تا این منطقه را بشناسیم.

شکل گیری آبشار

وجود آهک در آب رودخانه موجب رسوب گذاری و شکل گیری بستر عمودی آبشار در گذر زمان شده است. به دلیل شسته شدن بستر پایینی آبشار، غار آهکی کوچکی نیز در پای آبشار شکل گرفته است.این منطقه و منطقه آبشار ترز ناحیه ‌ای بکر محسوب می‌شود.

آبشار ترز شکل گیری آبشار

در این جنگل پیاده ‌روی و طبیعت‌گردی بسیار دل انگیز و روحنواز است، عبور از میان درختانی که از دوره سوم زمین شناسی باقیمانده بسیار جالب و تماشایی است. دیدن درختان کهنسال راش، ممرز، لیلکی، انجیلی، ازگیل و… و آشنایی با گونه‌‌های نادر گیاهی منطقه، حس زیبایی در انسان بوجود می آورد. نفس کشیدن در هوای پاک جنگل و عبور از مسیر رودخانه‌ها و گام برداشتن بر روی پل‌ها هیجان و لذت این سفر را دو چندان می‎کند.

فصل‌های مناسب

اردیبهشت و خرداد بهترین فصل سفر به این منطقه است. مسیر جنگل تا آبشار پوشیده از پونه‌های کوهی است که می‌توانید سوغات ببرید.اگر به فکر آب بازی با آبشار هستید، از خرداد تا اواخر شهریور که هوا گرم است می‌توانید به این منطقه سفر کنید. اما در میانه تابستان هوای جنگل تا حدی شرجی است.

آبشار ترز فصل‌های مناسب

دیدن جنگل در فصل پاییز در ماه‌های مهر و آبان خالی از لطف نیست. به خصوص که در مسیر پیاده روی تا آبشار تعدادی درخت انجیلی وجود دارد که خزان زیبایی را به نمایش می‌گذارند.

نکاتی که باید به آن توجه کنید

در مواقع بارندگی مسیر داخل جنگل بسیار لغزنده است و عملا دسترسی به آبشار بسیار سخت خواهد بود. بنابراین اگر روزهای بارندگی و چند روز بعد را برای این سفر انتخاب کردید، کفش مناسب کوهپیمایی همراه داشته باشید.برای عبور از رودخانه بابل رود پلی چوبی وجود دارد. با احتیاط می‌توانید از روی آن عبور کنید.

آبشار ترز نکاتی که باید به آن توجه کنید

در صورت تمایل می‌توانید از قسمت‌های کم عمق رودخانه هم عبور کنید.بهترین وسیله برای این سفر خودروی شخصی شماست. چون با توجه به راه فرعی که دارد، ماشین به سختی پیدا می‌شود.اگر این سفر رو انتخاب می‌کنید باید صبح زود به سمت شیرگاه (یا بابل) حرکت کنید. فاصله آبشار از تهران ۲۳۰ کیلومتر و حدود ۳ ساعت و ۳۰ دقیقه زمان نیاز است تا به ابتدای منطقه آبشار ترز پیاده روی برسید.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری بابل “هفت کوتوله در جنگل” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…