معرفی مرکز حیدر علی اف جاذبه ی گردشگری باکو

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
باکو، پایتخت مدرن و ساحلی کشور آذربایجان است که در کنار دریای کاسپین قرار دارد.
جاذبه ی گردشگری باکو

برای آن که مرکز حیدر علی اف را پیدا کنید، لازم نیست دقت چندانی به خرج دهید، چرا که از فواصل خیلی دور، سازه‌ای متفاوت، جذاب و سپید رنگ در محوطه‌ای وسیع خودنمایی می‌کند. برای تفریح و وقت‌گذرانی در کنار این مجموعه، گزینه‌های متفاوتی پیش روی شماست. می‌توانید تنها به تماشای این ساختمان از بیرون اکتفا کنید و یا در کنجکاوی پا را فراتر گذاشته و وارد مجموعه شوید تا ببینید درون این سازه عجیب و غریب و چشم‌نواز چه خبر است. اگر شما هم به اندازه ما کنجکاوید تا درباره این جاذبه ی گردشگری باکو بیش‌تر بدانید، همراه مجله دلتا بمانید.

آشنایی با مرکز حیدر علی اف

مرکز حیدر علی اف یا حیدر علیف، سازه‌ای زیبا و شکوهمند است که با طراحی خارق‌العاده و منحصر به فردی بنا شده و در قلب شهر باکو دلبری می‌کند. امروزه در کنار جاذبه‌های تاریخی پایتخت آذربایجان، این مرکز فرهنگی یکی از مهم‌ترین و پربازدیدترین دیدنی‌‎های گردشگری باکو محسوب می‌شود و به عنوان نمادی از شهر باکوی مدرن و کشور پیشرفته آذربایجان شناخته می‌شود. در حال حاضر گردشگران بسیاری، در طی سفر چند روزه خود به سراغ سازه حیدر علی اف می‌روند تا حداقل با آن، عکسی به یادگار بگیرند.

جاذبه ی گردشگری باکو آشنایی با مرکز حیدر علی اف

موزه حیدر علی اف

جذاب‌ترین بخش مرکز حیدر علی اف، موزه آن است که در سه طبقه به شما امکان می‌دهد تا با حیدر علی اف، رهبر ملی آذربایجان و سومین رییس جمهور این کشور آشنا شوید. کافی است به درون این بخش پا بگذارید، به زودی مجذوب طراحی داخلی و نحوه به نمایش گذاشتن اطلاعات آن خواهید شد و متوجه نمی‌شوید چطور زمانی از روزتان را صرف گشت و گذار در موزه حیدر علی اف کرده‌اید.

جاذبه ی گردشگری باکو موزه حیدر علی اف

در این بخش صفحه نمایش‌هایی بزرگ، لمسی و جالب توجه قرار داده شده و در محیطی تعاملی عکس‌ها و زندگی‌نامه حیدر علی اف را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهند. با گشت و گذار در این موزه با بخش‌های مختلف زندگی کاری و شخصی حیدر علی اف آشنا می‌شوید و از اهمیت این مرد در تاریخ سیاسی جمهوری آذربایجان آگاه خواهید شد.

جاذبه ی گردشگری باکو موزه حیدر علی اف

لباس‌های رسمی، مدال‌های مختلف، ماشین‌های تشریفاتی و لوازم منزل حیدر علی اف، از جمله چیزهایی است که می‌توانید در این موزه شکیل و منحصر به فرد در گردشگری باکو، از نزدیک ببینید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری باکو “راهنمای سفر زمینی به باکو” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…