دیدنی های آمستردام ، قلب هلند

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آمستردام، بزرگترین شهر هلند و بزرگترین مرکز جذب توریست در این کشور است.
جاذبه های آمستردام

دیدنی های آمستردام بسیار متنوع، جذاب و شگفت انگیز هستند و با وجود مساحت نه چندان بزرگ این شهر، می‌توانید روزها در میان خیابان‌ها و بناهای آمستردام قدم بزنید و از تماشای این شهر سیر نشوید. در این مقاله از مجله دلتا فهرستی از جاذبه های آمستردام را برای شما فراهم کرده‌ایم تا پایتخت هلند را بهتر بشناسید.

کانال‌های آمستردام

اگر تصاویر شهر آمستردام هلند را جستجو کنید، احتمالا یک چیز مشترک در تمام آنها خواهید دید و آن کانال‌های آبی آمستردام است.

امروزه این کانال‌ها به مشهورترین جاذبه دیدنی در آمستردام و مهمترین مکان برای پیاده روی و گردش در آمستردام تبدیل شده‌اند. اما علاوه بر پیاده روی یا حتی دوچرخه سواری که از تفریحات رایگان آمستردام هستند، شما می‌توانید این کانال‌ها را یک جور دیگر نیز تجربه کنید؛ گشت و گذار با قایق.

جاذبه های آمستردام کانال‌های آمستردام

قایق سواری در مجموعه‌ای از ۱۰۰ کانال آمستردام بسیار لذتبخش است. درختان بلندی که روی کانال سایه افکنده‌اند، بیش از ۱۰۰۰ پل و همچنین ساختمان‌های سنتی با معماری جذاب در حاشیه کانال می‌تواند تجربه‌ای رویایی برای شما باشد.

موزه ملی آمستردام

میدان موزه از میدان‌های مشهور آمستردام است که یکی از جاذبه های آمستردام هلند را در خود جای داده است. موزه ملی آمستردام در شمال غربی این میدان واقع شده و بدون هیچ تردیدی، بزرگترین و مهمترین موزه هلند و یکی از بهترین دیدنی‌های هلند است.
این موزه در سال ۱۷۹۸ میلادی در شهر لاهه (The Hague) تاسیس شد و سپس از سال ۱۸۰۸ میلادی به آمستردام منتقل شد و امروزه گنجینه‌ای شگفت انگیز از آثار تاریخی و هنری مرتبط با تاریخ هلند و آمستردام را در خود جای داده است. وجود بیش از ۸۰۰۰ اثر و شی تاریخی باعث شده تا موزه آمستردام به یکی از بهترین جاهای دیدنی آمستردام تبدیل شود.

موزه ملی آمستردام جاذبه های آمستردام
پیشنهاد می‌کنیم حتما این موزه را در فهرست جاذبه های آمستردام هلند قرار دهید زیرا تابلوی گشت شبانه (The Night Watch) که مهمترین اثر رامبرانت (Rembrandt) است، در این موزه قرار دارد.

موزه ون گوگ

اما وقتی درباره هلند و نقاشی حرف می‌زنیم، ونسان ون گوگ یکی از اولین نام‌هایی است که به ذهن خطور می‌کند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم بعد از بازدید از موزه ملی آمستردام، از میدان موزه خارج نشوید زیرا در شمال غربی این میدان یکی دیگر از جاذبه های آمستردام قرار گرفته است.

جاذبه های آمستردام موزه ون گوگ
موزه ونگوگ در آمستردام بزرگترین مجموعه آثار و نامه‌های ون گوگ را در خود جای داده است و شما می‌توانید به طور کامل با سبک نقاشی و زندگی این هنرمند آشنا شوید.

میدان دام آمستردام

اگر از افرادی که به آمستردام سفر کرده‌اند بپرسید گل سرسبد دیدنی های آمستردام کجاست، احتمالا یک پاسخ به شما می‌دهند و آن چیزی نیست جز میدان دَم یا میدان دام. میدان دام آمستردام مرکز تاریخی شهر آمستردام است که در گذشته یک بازار شلوغ و پر رفت و آمد بوده و امروزه به عنوان شلوغ‌ترین جاهای دیدنی آمستردام شناخته می‌شود.

جاذبه های آمستردام میدان دام آمستردام

قصر سلطنتی آمستردام

این ساختمان زیبا که در قرن هفدهم میلادی و ابتدا به عنوان ساختمان شهرداری آمستردام ساخته شده، در غرب میدان زیبای دام قرار دارد.

قصر سلطنتی آمستردام جاذبه های آمستردام
این ساختمان یکی از سه قصر سلطنتی هلند است و هنوز نیز خانواده سلطنتی در مواقعی از آن استفاده می‌کنند. اما این ساختمان زیبا به یکی از اماکن دیدنی آمستردام تبدیل شده و در بسیاری از اوقات سال می‌توانید از آن بازدید کنید. تزئینات و اشیا قرار گرفته در این کاخ بسیار چشم نواز و شگفت انگیز است.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری هلند “هلند؛ سرزمین لاله ها” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…