جاذبه‌های طبیعی سفر به مرنجاب

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
درست در قلب ایران کویری جذاب و افسانه‌ای وجود دارد که هیچ کس نمی‌تواند در مقابل زیبایی‌ها و جاذبه‌هایش مقاومت کند.
سفر به مرنجاب

کویر مرنجاب را شاه عباس صفوی نامگذاری کرده است. مرنجاب به قدری جاذبه‌های گوناگون و متنوع را در خود جای داده که فرقی نمی‌کند مسن هستید یا جوان؛ کودک یا بزرگسال؛ زن یا مرد؛ این کویر برای همه نوع سلیقه ای، دیدنی‌های منحصربه‌فردی در کنار گذاشته است. پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مقاله با مجله دلتا همراه باشید تا هر آنچه در مورد سفر به مرنجاب لازم است بدانید را با شما در میان بگذاریم.

دریاچه نمک آران و بیدگل

دریاچه نمک در حاشیه کویر مرنجاب و حدود ۳۵ کیلومتری شهر آران و بیدگل است. این دریاچه حدود ۶۵۰ کیلومتر مساحت دارد. دریاچه در بیشتر ماه‌های سال خشک و به صورت نمکزار است ولی یکی از جذابیت‌های خیره کننده آن پس از بارش باران و تبخیر آب نمایان می‌شود: اشکال هندسی جالبی که از رسوبات نمک به وجود آمده‌اند.

سفر به مرنجاب دریاچه نمک آران و بیدگل

یادتان باشد که زمین‌های اطراف این دریاچه به‌شدت باتلاقی هستند و ممکن هست خودروی شما یا حتی خودتان را گرفتار کنند؛ پس حتما برای رفتن به دریاچه از یک راهنما کمک بگیرید. افراد زیادی در آن حوالی گرفتار باتلاق شده‌اند و سفرشان نیمه‌کاره مانده است.

جزیره سرگردان

جزیره سرگردان همانطور که تا حدودی از نام آن هم پیداست، یکی از مرموزترین و جذاب ترین جاهای دیدنی کویر مرنجاب است. این جزیره سرگردان در میان دریاچه مسیله یا همان دریاچه نمک در حاشیه کویر قرار دارد و از دور مانند یک کوه کوچک به نظر می‌رسد که اطراف آن را حلقه‌ای از غبار پوشانده است.

جزیره سرگردان سفر به مرنجاب

دریاچه مسیله در اکثر فصل‌های سال خشک و به صورت نمکزار است ولی در فصل‌های بارندگی سطح آب در حدود ۲ تا ۵ سانتی‌متر بالا می‌آید. این جزیره از سنگ‌های آتشفشانی به وجود آمده و هیچ پوشش گیاهی‌ای نیز ندارد.دقت کنید که نمکزارهای اطراف جزیره سرگردان هم در بیشتر مواقع حالت باتلاقی دارد پس هنگام بازدید از آن جوانب احتیاط را در نظر بگیرید.

رمل‌های کویر مرنجاب

همانطور که پیش‌تر نیز گفتم بیشتر کویر مرنجاب پوشیده از ریگزار و تپه‌های شنی است که به آن‌ها «رمل» می‌گویند. قدم زدن بر روی رمل‌ها در زیر نور آفتاب تجربه دلچسب و شیرینی است که تنها در کویر می‌توانید داشته باشید؛ شن‌های طلایی رنگی که به لطف خورشید گرم هستند ولی هنوز در زیر آن خنکی شب کویر احساس می‌شود.

سفر به مرنجاب رمل های کویر مرنجاب

طلوع یا غروب کویر مرنجاب را از دست ندهید. رقص نورهای رنگارنگ خورشید بر روی رمل‌های طلایی صحنه ایست که زیبایی‌اش تا مدت‌ها شیرینی کویر را برایتان تداعی می‌کند.

شب کویر

بی شک تاکنون بارها و بارها تعریف شب کویر را شنیده‌اید حتی اگر تجربه دیدن آن از نزدیک را هم نداشته باشید. شب‌های کویر مرنجاب به ویژه اگر آسمان صاف باشد، واقعا شگفت انگیز و افسونگر است؛ به راحتی می‌توانید گرد بودن زمین را احساس کنید چراکه در میان ستاره‌های کوچک و بزرگ نقره‌ای رنگ محاصره می‌شوید.

سفر به مرنجاب شب کویر

 

ستاره‌هایی که بدون وسیله‌های حرفه‌ای رصد نیز قابل مشاهده هستند. چشم برداشتن از این همه زیبایی و شکوه حتی با وجود خستگی روز هم دشوار خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…